וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ' מציע לכ-66 אלף מעובדיו חבילת פרישה במטרה לקצץ בעלויות

עפרה שלו

19.10.2001 / 23:01

שווי החבילה עשוי להיות גבוה משכר של שנה, בהתאם לוותק, ויכלול אחוז משמעותי מהבונוסים שקיבלו בשנת 2000

מריל לינץ' מציע ל-65,900 מעובדיו חבילת פרישה, כחלק מהצעדים שנוקט בנק ההשקעות במטרה לקצץ בעלויות. שווי החבילה עשוי להיות גבוה משכר של שנה, בהתאם לוותק. עובדים שיחליטו לסרב להצעה מסתכנים בפיטורים בתנאים טובים הרבה פחות.

ג'וזף כהן, דובר החברה, אמר כי העובדים יקבלו הודעות בדבר חבילת הפרישה בעוד 3 ימים. ההצעה כוללת אחוז משמעותי מהבונוסים שקיבלו בשנת 2000. אנליסטים מעריכים כי יהיו שיקפצו על המציאה, בעיקר בין עובדים שעברו את גיל ה-50.

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח שלשום כי מריל לינץ' נערך לארגון מחדש שעשוי לכלול קיצוץ של עד 10,000 משרות, כ-15% ממצבת עובדיו. המהלכים עשויים להוביל להפרשה של למעלה ממיליארד דולר ברבעון הרביעי ולנסיגה מקווים עסקיים רבים.

בנק ההשקעות פירסם הודעת תגובה לפיה הוא בוחן את מצבת כוח האדם ובודק אפשרויות, אולם סירב לאשר את הדיווח.

מריל לינץ' רשם ברבעון השלישי נפילה של 52% ברווחים - הרבעון הגרוע ביותר שידע מאז 1998. במהלך רבעון זה נפגעה פעילות המסחר בעקבות המיתון העולמי והתקפות הטרור, והבנק נאלץ לקצץ 2,300 משרות בניסיון לשמור על רווחיות.

מריל לינץ', אשר העתיק את מטה החברה שהיה סמוך לאזור האסון במנהטן, דיווח על רווח של 422 מיליון דולר, 44 סנט למניה. בכך עלה הבנק על תחזיות הרווח של וול סטריט ב-3 סנט למניה. בתקופה המקבילה רשם הבנק רווח של 885 מיליון דולר.

מריל לינץ' מעסיק 15 אלף ברוקרים בארה"ב, המנהלים חשבונות בשווי 1.6 טריליון דולר. הבנק סבל מירידה בהכנסות מעמלות מסחר, בשל נפילת השווקים המתמשכת ואיום המיתון הממשמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully