וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל בעליות שערים

שמואל שוסטר

5.6.2008 / 23:23

נאסד"ק הוסיף 1.9% ל- 2,549 נקודות, דאו ג'ונס עלה ב-1.7% ל-12,604 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-1.9% ל- 1,404 נקודות

נתוני מכירות טובים מהצפוי ברשתות הקמעוניות בארה"ב תרמו למגמה החיובית שהחלה עם הדיווחים על ירידה חדה מהצפוי במספר דורשי האבטלה הראשונים ומעסקת הענק של וורייזון לרכישת אולטל, ויחד שלחו את וול סטריט לעליות שערים.

נאסד"ק הוסיף 1.9% לרמה של 2,549 נקודות, דאו ג'ונס עלה ב-1.7% לרמה של 12,604 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-1.9% לרמה של 1,404 נקודות.

בשוק הסולידי נרשמו ירידות במחירי איגרות החוב ל-10 שנים והתשואה עליהן עלתה ב-0.09%, לרמה של 4.03%.

בזירת המקרו: כשעה לפני פתיחת המסחר, פורסמו נתונים אודות דורשי העבודה המצטרפים לראשונה למעגל תביעות האבטלה, עבור השבוע הראשון של חודש יוני. שהצביעו על 357 אלף דורשי עבודה חדשים - נמוך מהערכות האנליסטים, שצפו כ-374 אלף דורשי עבודה חדשים.

מחיר הנפט הגולמי קפץ ב-5.5 דולר למחיר של 127.79 דולר לחבית - הזינוק היומי החד ביותר מאז חודש מארס - בעקבות נפילת הדולר ב-1% מול היורו על רקע איתות של הבנק המרכזי של אירופה על כוונתו להעלות את הריבית בגוש היורו. מחיר הזהב השלים נפילה תלת יומית של יותר מ-20 דולרים.

וול מארט, הקמעונית הגדולה בעולם, וקוסטקו, רשת החנויות המוזלות הגדולה בארה"ב, דיווחו היום על גידול חד מהצפוי במכירותיהן בחודש מאי בעקבות נהירת הקונים לחנויות מוזלות בעקבות נסיקת מחירי הבנזין והמזון לשיא.

בנק ההשקעות הנרכש בר סטרנס צפוי לפצל את חטיבת ההשקעות בר סטרנס מרצ'נט בנקינג לחברה עצמאית, כשבנק ג’יי.פי מורגן צ'ייס יהיה בעל המניות העיקרי בה, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל". חטיבת ההשקעות של בר סטרנס מנהלת נכסים בשווי 5 מיליארד דולר. החטיבה ידועה בהשקעותיה בעסקי הקמעונות ובחברות המייצרות מוצרי צריכה.

מלחמות הסלולר


מפעילת הסלולר האמריקאית ורייזון ויירלס ריכזה עניין על רקע עסקה בהיקף של 28 מיליארד דולר לרכישת אולטל, מפעילת הסלולר לאזורים הכפריים בארה"ב. מטרת הרכישה: לקחת את תואר מפעילת הסלולר הגדולה בארה"ב מ-AT&T. הצעד של ורייזון, במסגרתו תיקח החברה על עצמה 23 מיליארד דולר מחובותיה של אולטל, הפתיע מספר אנליסטים מכיוון שהוא מגיע שבעה חודשים בלבד לאחר שאולטל הפכה לחברה פרטית כשנרכשה על ידי חברת ההשקעה הפרטית TPG וחברת ההשקעה GS קפיטל של בנק גולדמן סאקס.

מניותיהן של חברות ביטוח האג"ח זינקו היום למרות הורדת דירוגם AAA על ידי חברת דירוג האשראי S&P. מניית MBIA הוסיפה 7.3% ומניית אמבק עלתה ב-5.2%.

מנייתה של ענקית האינטרנט יאהו נחלשה על רקע איומיו של המשקיע המיליארדר קארל אייקאן להדיח את מנכ"ל החברה ג'רי יאנג. לטענת אייקאן, מסמכים שנחשפו לאחרונה מוכיחים כי יאנג והנהלת החברה לא שקלו ברצינות את הצעה הרכישה בסך 44.6 מיליארד דולר שקיבלו ממיקרוסופט לפני כחודשיים, ובמקביל הוציאו לפועל תוכנית יקרה לאחזקת עובדים קיימים, במטרה להרחיק רוכשים פוטנציאליים.

רדקום, יצרנית הציוד לבדיקת רשתות תקשורת, קיבלה את אישור הנאסד"ק לביצוע תוכנית איחוד למניותיה, שאושרה על ידי בעלי מניות החברה בתחילת חודש מאי השנה. בעקבות איחוד המניות, יצומצם מספר המניות הכולל של החברה מ-39,990,680 מניות רגילות ל-9,997,670 מניות בלבד. איחוד המניות ייכנס לתוקפו ב-16 ליוני.

מניית סימטרון, יצרנית תוכנות התכנון, זינקה לאחר שהחברה הודיעה על תוכנית לרכישה חוזרת של מניות החברה בהיקף של מיליון דולר. במסגרת התוכנית תוכל החברה לרכוש מניות בשוק החופשי ובאמצעות משא ומתן מול בעלי מניות פרטניים.

עם המניות הישראליות שבלטו במסחר בוול סטריט ניתן למנות את יצרנית השבבים צורן שמתחזקת בעקבות רכישת חברה המספקת שירותי המרה לוידאו דיגיטלי, את יצרנית המערכות לתמיכה במרכזי שירות נייס את חברת המודרניזציה בלופניקס, את יצרנית פתרונות אבטחת המחשוב אלדין, את יצרנית הטלפונים הסלולרים לבני נוער IXI שנפלה ב-13%, ואת מניית יצרנית ציוד התקשורת רדויז’ן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully