וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבינלאומי רצה 9 שקלים על עמלת פעולה

שרון שפורר

6.6.2008 / 9:29

ביולי צפוי להכנס לתוקף חוק העמלות החדש. המפקח על הבנקים נוטה לאשר את התעריפונים של לאומי ודיסקונט. את הפועלים, מזרחי טפחות והבינלאומי שלח חזקיהו לבצע שינויים

חוק העמלות החדש יוצא לדרך: ב-15 ביוני צפויים הבנקים לשלוח ללקוחותיהם פירוט של התעריפונים החדשים, שייכנסו לתוקף בתחילת יולי. הבנקים הגישו לפני כחודש את התעריפונים שלהם לאישור המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו. מבין חמשת הבנקים הגדולים, נוטה חזקיהו לאשר את התעריפונים של לאומי ודיסקונט. את הפועלים, מזרחי טפחות והבינלאומי שלח חזקיהו לבצע שינויים בתעריפים שהגישו. שינויים אלה נוגעים לגובה העמלות ולפיצול של עמלות לכמה תתי עמלות ­דבר שלא מקובל על הפיקוח. מבין חמשת הבנקים, הבינלאומי היה זה שהציע את העמלות הגבוהות ביותר. העמלה לפעולה מול פקיד בתעריפון המקורי של הבינלאומי היתה תשעה שקלים, והעמלה על פעולה שלא דרך פקיד (באינטרנט או בכספומט) היתה שלושה שקלים. באחרונה הסכים הבינלאומי להפחית את העמלות ל-7.5 ו-2.5 שקלים בהתאמה ­ אך ל-TheMarker נודע כי חזקיהו נוטה שלא לאשר גם תעריפים אלה, ודורש מהבנק הפחתה נוספת. חזקיהו לוחץ על הבנקים להתיישר סביב עמלה של 5.5 שקלים לפעולה מול פקיד ו-2-1.5 שקלים על פעולה שלא דרך פקיד. במסיבת עיתונאים שתיערך ב-15 ביוני מתכנן הפיקוח על הבנקים לחשוף את העמלות החדשות של הבנקים ולערוך ביניהן השוואה.

בנקאי בכיר טען השבוע כי הציבור אינו מבין שהעמלות על הפעולות השונות אינן מכסות את העלות של הפעולות לבנק. לדברי הבכיר, הבנקים סופגים את ההפרש והדרך לפצות על ההפרש היא באמצעות הכנסות פיננסיות מהלקוחות, כלומר דרך הטווח בין הריביות שהבנקים גובים לריביות שהם משלמים. הבכיר העריך כי בעקבות יישום החוק, יגדילו הבנקים את מרווחי האשראי. להערכתו, הגדלת המרווחים תאפשר לבנקים לכסות על כ-50% מהפסד ההכנסות השנתיות כתוצאה מחוק העמלות. כלומר, אם במקור העריכו הבנקים את ההפסד השנתי מהורדת העמלות ב-800 מיליון שקל, הם יוכלו לצמצמו בתוך כשנתיים לכ-500 מיליון שקל בשנה בלבד.

תיק האשראי של הבנקים לציבור מסתכם בכ-640 מיליארד שקל, מתוכם כ-213 באשראי למשקי בית ומשקיעים פרטיים. כדי לכסות על מחצית מההפסד הצפוי, ייאלצו הבנקים להגדיל את מרווחי האשראי בכ-0.2%. מנגד, אם ההערכות של הבכיר שמרניות, והמערכת הבנקאית תרצה לפצות את עצמה על כל ההכנסות שאבדו כתוצאה מחוק העמלות, הגדלת המרווחים עשויה להגיע גם ל-0.4%.

  • עוד באותו נושא:
  • עמלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully