וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפי להכנסות שיא ממשחקי יורו 2008

נמרוד הלפרן

6.6.2008 / 14:53

עשויים להגיע לסכום של 1.25 מיליארד יורו (1.95 מיליארד דולר). מדובר בזינוק של 47% לעומת הטורניר הקודם לפני ארבע שנים

ההכנסות ממכירות כרטיסים וזכויות שידור של משחקי אליפות אירופה בכדורגל, יורו 2008, אשר תיפתח היום, צפויות להסתכם בשיא של 1.25 מיליארד יורו (1.95 מיליארד דולר) - כך מעריך ארגון אופ"א. מדובר בזינוק של 47% לעומת הטורניר הקודם לפני ארבע שנים. שיעור הצמיחה במספר צופי הטלוויזיה במשחקי אליפות אירופה הוא הגבוה ביותר בקרב אירועי הספורט הגדולים בעולם, העריך בראיון לסכונות הידיעות בלומברג האנליסט קווין אלייווי מחברת ייעוץ המדיה פיוצ'ר ספורט אנד אנטרטיינמנט.

אליפות אירופה בכדורגל נהנתה מזינוק של כ-30% במספר צופי הטלוויזיה מאסיה ואמריקה הלטינית בטורניר הקודם. היורו עשוי אף להדיח את המשחקים האולימפיים ממעמדם כאירוע הספורט בעל שיעורי הצפייה הגבוהים ביותר למעט משחקי הגביע העולמי בכדורגל. מספר צופי הטלוויזיה במשחק הגמר של יורו 2004 בין יוון לפורטוגל היה 161 מיליון - יותר מכל אירוע ספורט יחיד במשחקים האולימפיים שנערכו באתונה באותה השנה, ציין אלייווי. עם זאת, מספר צופי הטלוויזיה בשידורי כל התחרויות במהלך שבועיים וחצי של משחקים האולימפיים היה גבוה יותר, הודה אלייווי. מספר צופי הטלוויזיה אשר ראו את משחק הגמר של אליפות העולם בכדורגל בשנת 2006 היה 261 מיליון. "אירועי ספורט רבים סובלים מירידה במספר הצופים, לעיתים קרובות אף ירידה ניכרת", אמר אלייווי. "אולם קומץ אירועי ספורט מובילים הצליחו לחמוק ממגמה זו, והאירוע שהצליח לחמוק מכך יותר מכולם הוא אליפות אירופה לכדורגל".

אדידס-סלומון (סימול ADS.DE) הגרמנית, יצרנית מוצרי הספורט השנייה בגודלה בעולם, עשויה לרשום הכנסות שיא השנה הודות להסכמי חסות עם לא פחות מחמש נבחרות אשר ישתתפו ביורו 2008 - כך אמר מנכ"ל אדידס, הרברט היינר, בראיון לעיתון הצרפתי "לה טריביון". לדבריו, מכירות אדידס מתחילת השנה כבר מהוות כ-80% מיעד המכירות לשנה הנוכחית, אשר עשויות להיות גבוהות אף יותר ממכירות השיא השנתיות של החברה ב-2006. "אני מאוד אופטימי. כבר הצלחנו להשיג 80% מיעד המכירות שלנו. סך המכירות השנתיות יהיה תלוי בתוצאות של חמש הנבחרות שלהן נתנו חסות בטורניר יורו 2008. אנחנו נמצאים בעמדה טובה לשבור את שיא המכירות של שנת 2006, שנרשם בשנת אליפות העולם בכדורגל האחרונה".

  • עוד באותו נושא:
  • יורו 2008

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully