וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית נגד קומברס: "ראשי החברה הונו את מחזיקי האג"ח שלה"

TheMarker.com שירות

20.10.2001 / 11:32

Stull Stull & Brody: ראשי החברה ניפקו הצהרות כוזבות על מצבה הפיננסי וניפחו את מחיר המניה לקראת פרסום אזהרת הרווח החמורה שחתכה את שוויה ב-33%

תביעה ייצוגית הוגשה נגד חברת קומברס בארה"ב ע"י משרד עורכי הדין האמריקאי Stull Stull & Brody; התובעים טוענים כי ראשי החברה הונו את מחזיקי האג"ח של קומברס, שהמירו בתקופה שבין ה-3 באפריל ל-10 ביוני 2001 את ניירות הערך שברשותם למניות. לדבריהם, ראשי החברה קובי אלכסנדר ודיוויד קריינברג הפרו חוק פדרלי בכך שניפקו הצהרות כוזבות על מצבה הפיננסי של קומברס ותחזיותיה.

לטענת התובעים, בסוף שנת 1998 הונפקו אג"ח להמרה של קומברס בשווי 250 מיליון דולר ובריבית של 4.5%, עם אפשרות בחירה למשקיעים בין המרה למניות או למזומנים. "ואולם", נכתב בכתב התביעה, "באפריל השנה החלה תעשיית הטלקום לסבול מקשיים הולכים וגוברים, הפדרל ריזרב המשיך להוריד את שערי הריבית ומניית קומברס נשחקה בעקביות. במצב זה העדיפו הנתבעים להמיר את האג"ח למניות ולשלם את חובם למשקיעים".

מכאן, טוענים התובעים, פנו אלכסנדר וקריינברג והפיצו שורה של הודעות כוזבות בדבר חוזים עם לקוחות חדשים והכנסות החברה, במטרה לנפח את מחיר המניה. ימים ספורים לאחר פרסום תוצאות השיא לרבעון הראשון הודיעה החברה כי מחזיקי האג"ח יוכלו להמירן למניות בלבד עד ה-9 ביולי 2001.

יום לאחר הדד-ליין להמרה, נטען עוד בכתב התביעה, הדהימה קומברס את השוק בכך שבניגוד לכל הודעותיה הקודמות הוציאה אזהרת רווח חמורה בנוגע לשלושת הרבעונים הבאים. אזהרת הרווח גרמה לכך שמנייתה נחתכה ב-33%, המחיר הנמוך ביותר מאז מארס 1999. המשמעות הכספית עבור המשקיעים היא שבסיכומה של שנת 2001 צפוי הרווח למניה לעמוד על 1.14 דולרים, לעומת ציפיות האנליסטים לרווח של 1.79 דולרים למניה.

משרד עורכי הדין Stull Stull & Brody מזמין משקיעים שמסוגלים להוכיח כי נפגעו מפעילותה של קומברס לפנות אליהם ולהצטרף לתביעה הייצוגית עד ה-18 בדצמבר 2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully