וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 מיליון שקל תוך חודשיים

מיכאל רוכוורגר

10.6.2008 / 8:12

זהו הסכום שהרוויח על הנייר עידן עופר, יו"ר ובעל השליטה בחברה לישראל על מניות החברה אותן רכש באפריל תמורת 71.5 מיליון שקל

שני ענקי קרנות נאמנות זרים ביצעו בשבועות האחרונים מהלכים במניות של חברות ענק ישראליות. שני המהלכים נעשו בחברות הקשורות לענף הסחורות - ובכיוונים מנוגדים. חברת ניהול הקרנות הבריטית שרודרס (Schroders), המנהלת נכסים בהיקף של 260 מיליארד דולר, נהפכה באמצע מאי בעלת עניין בחברת האגרו-כימיה מכתשים אגן שבשליטת קונצרן כור של נוחי דנקנר. זאת, לאחר שהגיעה לאחזקה של 5.5% במכתשים אגן. מאז איבדה מניית מכתשים אגן 2%, ושרודרס הפסידה בתקופה זו על הנייר 12.9 מיליון שקל. כיום אחזקתה של שרודר במכתשים אגן מסתכמת ב-809.5 מיליון שקל.

לעומת שרודרס, הקרנות של ענקית ההשקעות האמריקאית פידליטי ניצלו את העליות החדות במחירי מניית כי"ל בחודשים האחרונים בעקבות הגאות הנמשכת בשוק הדשנים, ומימשו חלק מהאחזקה בחברה. פידליטי נחשבת לחברת ניהול קרנות נאמנות הגדולה בעולם עם נכסים מנוהלים בהיקף של 1.6 טריליון דולר.
פידליטי מכרה 3.5 מיליון מניות של כי"ל בתמורה כוללת של 257 מיליון שקל, וחדלה להיות בעלת עניין בחברה. זאת, משום שאחזקתה בחברה ירדה ל-4.95%.

בניגוד לפידליטי, עידן עופר, יו"ר ובעל השליטה בחברה לישראל (המחזיקה בכי"ל), רכש בתחילת אפריל מניות של החברה תמורת 71.5 מיליון שקל. הרוח הגבית החיובית של כי"ל תרמה בחודשיים האחרונים לזינוק נוסף של 41% במניית החברה לישראל. עידן עופר רשם עקב כך רווח על הנייר של 29.1 מיליון שקל.

מול ההשקעה בהחברה לישראל, משפחת עופר לא ראתה נחת מהשקעה אחרת שלה. חברת עופר אחזקת אוניות, בשליטת סמי ועידן עופר ואודי אנג'ל, הגדילה בשבוע שעבר את אחזקותיה בחבס ב-8.5% ל-23.8%. זאת, לאחר שרכשה מניות בתמורה כוללת של 1.5 מיליון שקל. סמי ועידן עופר ואנג'ל מופסדים "על הנייר" בהשקעה זו 40 מיליון שקל. זאת, לאחר שמניית חבס צנחה ב-37% מתחילת דצמבר 2007 על רקע הסנטימנט השלילי בענף הנדל"ן.

  • עוד באותו נושא:
  • עופר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully