וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני המסיעים יחסמו את כבישי הארץ

TheMarker

10.6.2008 / 11:52

בעקבות עליית מחירי הדלק, הודיעו ארגוני המוניות ומועצת המובילים כי הם מתארגנים לקראת חסימות נרחבות של עורקי תחבורה בישראל

איריס דומאני

ארגון חברות ההסעה בישראל, ארגוני המוניות ומועצת המובילים הודיעו לפני זמן קצר, כי הם מתארגנים לקראת חסימות נרחבות של עורקי תחבורה בישראל בתוך ימים ספורים. לדברי הארגון, ייחסמו עורקי התחבורה הראשיים, מסופי הדלק, נמלי ישראל והצירים המובילים לשדה התעופה. המהלך הינו תגובה על התנהגותה של הממשלה לנוכח התייקרות הדלק וסירובה לבטל את הבלו הגבוה על הסולר.

את ההחלטה על הצעדים החריפים קיבלו נציגי חברות ההסעה וההובלה בישיבת חירום שנערכה בערב החג. בישיבה השתתפו נציגי המוניות, חברות ההסעה ומורי הנהיגה. נציגי ענף ההובלה וההסעה הגיבו בחריפות על ההודעה של משרד האוצר שהופיע בתקשורת ביום חמישי האחרון - כי משרד האוצר לא יפחית את המס על הדלק. הנציגים אמרו כי "באוצר יושבים אנשים אטומים שכנראה יתחילו להזיז את עצמם רק אחרי שהארץ כולה תרעש ותגעש בנוסח האירועים שהיו לאחרונה באירופה בתגובה על ייקור הדלק".

יהושע שדה, מנכ"ל ארגון חברות ההסעה, אמר ל-TheMarker: "הענף יקרוס באם האוצר לא יעמוד לצידנו בכל הקשור להורדת הבלו לאפס, ושחרור נושא התייקרויות התעריפים ככלל". נציג נהגי המוניות, אברהם פריד, אמר כי "נהגי המוניות נמצאים בקריזה - כל כספם הולך על קניית דלק, בעלי המוניות מחליפים רכב גדול ובטוח ברכב קטן וזול, כדי לחסוך בדלק וגם זה לא עוזר להם". יו"ר ארגון חברות ההסעה, שמריהו הרבסמן, הודיע כי הארגון יפסיק את ההסעות של התלמידים מחוסר כדאיות, ונציגי המובילים הודיע כי הם יעמידו את המשאיות, לא ישלמו את האגרות, יפטרו נהגים ולא יבצעו הובלות בתנאים אלו. גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, אמר כי "החברות מודעות לפגיעה הקשה בלקוחות - אך אין לנו ברירה. הגענו לנקודת אל חזור. אם הממשלה לא תודיע על ביטול מיידי של המס על הסולר יכנס משק ההובלה וההסעה לסחרור שכמותו טרם ראתה הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully