וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן: להקים רשות לאומית לשיווק התיירות

עירית רוזנבלום

10.6.2008 / 12:27

יו"ר ועדת הכלכלה הגיש היום הצעת חוק פרטית להקמת רשות, אשר תפעל כתאגיד ותפעיל את תחום שיווק התיירות לישראל

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ גלעד ארדן, הגיש היום הצעת חוק פרטית להקמת רשות לאומית עצמאית לשיווק התיירות, שתפעיל את תחום שיווק התיירות לישראל, ואשר תפעל כתאגיד. הרשות, לפי הצעתו של ח"כ ארדן, תהיה כפופה לשר התיירות. לרשות יינתן חופש פעולה ויכולת פעולה מהיר מאשר במצב הקיים כיום, כאשר תחום השיווק יהיה כפוף למשרד התיירות.

יצוין כי הסקטור העסקי - המלונאים וסוכני התיירות הנכנסת - דוחפים מזה זמן להקמת רשות כזו ואילו בכירי משרד התיירות בעבר ובהווה מתנגדים לכך. ארדן אומר כי שוק התיירות העולמי מתפתח בקצב מהיר והופך את תעשיית התיירות העולמית לתעשייה הגדולה ביותר. "בכל העולם מכירים בפוטנציאל הכלכלי העצום שיש לתעשייה זאת. אולם ישראל מדשדשת מאחור. אנחנו בין המדינות היחידות בעולם שבהן נותר הטיפול בשיווק התיירות בידי משרד ממשלתי. בכל העולם כמעט - כולל מדינות עם תעשיית תיירות קטנה משל ישראל - עברו למבנה ארגוני של רשות לאומית, או תאגיד. כאשר המשותף למבנים ארגוניים אלו הוא שותפות מלאה של ארגוני הענף המסחריים, הפרטיים והכלכליים - עם הגופים הממשלתיים והציבוריים. הצורך בתגובה מסחרית מהירה, כושר שינוי מהיר ותחרות גוברת על קהלי יעד - הובילו את רוב מדינות העולם למסקנה הבלתי נמנעת כי רק גוף ארגוני בעל שיקולים כלכליים מסחריים מובהקים יכול להתמודד עם האתגרים הללו". לדבריו, "רכבת השרים" במשרד התיירות במהלך העשור האחרון רק מחזקת את הצורך בהפקדת תחום ניהול השיווק של המדינה "בידי גוף יציב ומקצוען". לפי הצעת החוק של ח"כ ארדן, הרשות תהיה מורכבת מראש רשות - בעל תואר אקדמי ורקע מקצועי מתאים - מעובדי הרשות וממועצת הרשות.

המועצה תכהן בכל קדנציה 4 שנים ותכלול 27 חברים, בכלל זה היו"ר. המועצה תבטא בהרכבה את מכלול הצרכים של משרדי הממשלה וגורמים ציבוריים אחרים. חבריה ימונו מקרב משרדי הממשלה השונים והמגזר העסקי הפרטי. המועצה תכלול ועד מנהל בהרכב של נציג משרד האוצר, נציג משרד התיירות, נציג התאחדות המלונות בישראל, נציג לשכת מארגני תיירות נכנסת ונציג תעופה ישראלית. לפי הצעת החוק, תקציב הרשות ייקבע בחוק תקציב שנתי, כתחום פעולה נפרד במסגרת תקציב משרד התיירות.

תפקידיה של הרשות יהיו בין היתר קביעת מדיניות השיווק של מדינת ישראל, חקר שווקים ואיתור קהלי יעד בחו"ל ובארץ, הקמה של מאגרי מידע ונתונים וניהולם, העמדתם לשימוש התעשייה, פילוח הנתונים ובניית מנגנוני הפצה, ייעוץ שיווקי לגורמי התעשייה, הפעלת מערך שיווקי מקוון, אתרי אינטרנט ושיווק אלקטרוני, פיתוח מוצרי תעשייה על בסיס מחקר וע"פ יתרונות יחסיים, תוך התחשבות בצרכי התעשייה ובמגבלותיה, ייזום ותפעול מבצעי שיווק, תוך שילוב גורמי התעשייה, פיתוח ערוצי שיווק לתנועה ארוכת טווח, כנסים ותמריץ וכן בניית סל סיוע ותמרוץ למחליטנים, הפעלת קמפיינים פרסומיים ממוקדים לקהלי יעד, הפעלת מערכי יחסי ציבור לבניית תדמית ומיצוב שיווקי הולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully