וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר: המשק זקוק ליציבות וודאות

דורון שלו

10.6.2008 / 13:16

בר-און הציג היום (שלישי) בישיבת הממשלה את יעדי המדיניות הכלכלית לשנת 2009. תחזית הצמיחה של האוצר עומדת על 3.5% בלבד

שר האוצר רוני בר-און, ובכירי משרדו הציגו היום בישיבת הממשלה את יעדי המדיניות הכלכלית לשנת 2009. בר - און אמר לשרים כי "טובת המשק מחייבת את כולנו להתגייס לקידום תהליך התקצוב ולשמר את היציבות הכלכלית ואת תנאי הוודאות הזקוקים למשק חרף ההאטה הגלובלית וההתרחשויות בזירה הפוליטית המקומית". עוד הוסיף השר כי הכלכלה הישראלית ידעה לצלוח בשנים האחרונות ימים לא פשוטים של משברים, ולשמר אי של יציבות בתוך הים הישראלי הסוער. "אנו עומדים בפני תקופה מורכבת ביותר של העברת תקציב בתנאים של אי יציבות פוליטית, אפשרות להאטה בקצב הצמיחה, וצבר התחייבויות ללא מקור תקציבי. אני קורא לכולנו להניח את הכלכלה מחוץ למשחק הפוליטי" אמר שר האוצר.

שר האוצר הבהיר לשרים שצבר ההתחייבויות הגדול שנטלו על עצמם ממשלות ישראל בשנים האחרונות יחייב שורה של התאמות לא פשוטות בתקציב המדינה לשנת 2009. "במציאות שבה מימד אי הוודאות גדול ממימד הוודאות – מחובתנו לנקוט בקו זהיר הנשען על שורה של מקדמי בטחון ולהוביל תכנית כלכלית אחראית ותומכת צמיחה" אמר בר-און. "לראשונה אנחנו מגדירים מחדש את יעד העל של המדיניות הכלכלית – וקובעים אותו כעידוד הצמיחה תוך צמצום פערים. לא עוד הסתפקות ב"ספירת מלאי" של נתוני הצמיחה בלבד. הצמיחה כשהיא לעצמה איננה חזות הכל, השאלה האמיתית היא הרווחה החברתית הכוללת – וזו קשורה גם בחלחול הצמיחה לכלל שכבות האוכלוסייה והמשק" אמר השר.

בר-און: "כשאנו מדברים על צמצום פערים, כוונתנו לצמצום בר קיימא של העוני והפערים ולא לצמצום מלאכותי וזמני. לא כל מהלך שנראה כ"חברתי" אכן מצמצם פערים, ויש מהלכים שאך מעמיקים את הפער. עלינו להתמקד בהעלאת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ככלי מרכזי לצמצום העוני, העלאת רמות השכר באמצעות חינוך והשכלה גבוהה, התמקדות בכלים שיעצימו את ישראל כחברת ידע, מדע וטכנולוגיה."

השר אמר, כי לאחר ששנת 2008 התאפיינה בתוספות משמעויות לתחום החינוך, האתגר האמיתי כעת הוא ברפורמות מבניות במנהל החינוך, בשינוי שיטת התקצוב במערכת החינוך, בהגדרה מחודשת של תהליכי התקצוב בהשכלה הגבוהה, בניצול יותר נכון וטוב של המשאבים הרבים שעומדים לרשות המערכת ולא בהגדלה שלהם. "הגיע הזמן שנפנים שנגמר עידן התוספות והגיע עידן ההתכנסות לתפוקות טובות יותר בתוך התקציבים הקיימים. " אמר שר האוצר. שר האוצר הדגיש כי בהיעדר מקורות תוספתיים יהיה צורך להסיט משאבים מהמרכז לפריפריה תוך התמקדות בתוך המדיניות החברתית בכלי מדיניות האפקטיביים ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully