וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי: סכנת המיתון בארה"ב פחתה

נמרוד הלפרן

10.6.2008 / 18:11

יו"ר הבנק הפדרלי אמר אמש כי הזינוק באבטלה לא השפיע משמעותית על התחזית לכלכלה. מודאג מהשפעת מחירי הנפט על האינפלציה

הסכנה לשקיעת כלכלת ארה"ב במיתון פחתו במהלך החודש החולף, אולם סכנת האינפלציה גברה. כך אמר יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, בנאום שנשא אמש בכנס של הבנק הפדרלי של בוסטון שנערך במדינת מסצ'וסטס. הזינוק המפתיע בשיעור האבטלה בארה"ב בחודש שעבר, בשיעור של 0.5%, לא השפיע באופן משמעותי על התחזית לכלכלת ארה"ב, הוסיף ברננקי. עם זאת, המשיך, הזינוק במחיר הנפט, אשר נסק לשיא של כמעט 140 דולר לחבית ביום שישי, הגדיל את הסכנה להתגברות האינפלציה וציפיות האינפלציה. דבריו של ברננקי ביחס לזינוק בשיעור האבטלה בארה"ב, אשר עלה בחודש מאי ל-5.5% לעומת 5% באפריל, עשויים להצביע על כך שלא צפויים שינויים משמעותיים במדיניות הריבית של הבנק הפדרלי בהמשך השנה, למרות הזינוק באבטלה.

לאחר פרסום נתוני התעסוקה ביום שישי, פחתו הסיכויים שמעניקים החוזים על הריבית הפדרלית לכך שהבנק הפדרלי יעלה את הריבית בהמשך השנה. עם זאת, הסיכויים שבו וגדלו אתמול, וכעת צופים החוזים כי הפדרלי יעלה את הריבית בשיעור של 0.25% לרמה של 2.25% עד סוף השנה. "למרות העלייה הלא רצויה בשיעור האבטלה שדווח בשבוע שעבר, נתוני המקרו שפורסמו באחרונה, במבט כולל, השפיעו רק באופן מתון על התחזיות לפעילות הכלכלית ושוק התעסוקה", אמר ברננקי.

"למרות שהפעילות הכלכלית ברבעון הנוכחי צפויה להפגין חולשה, נראה כי הסיכויים לכך שהכלכלה שקעה בהאטה ניכרת פחתו במהלך החודש האחרון לערך", הוסיף יו"ר הבנק הפדרלי. לדבריו, השיפור בתחזית הכלכלית מבוסס על "השפעות חבילת התמריצים הכלכליים והמדיניות המוניטרית, הדעיכה ההדרגתית של השפעות הקשיים בשוק הדיור, המשך התקדמות התיקונים בשוקי הפיננסים והאשראי, והמשך הביקוש האיתן מחו"ל". עם זאת, ברננקי ציין גם כי כלכלת ארה"ב עודנה עומדת בפני קשיים. "ההתכווצות המתמשכת בשוק הדיור והמשך התייקרות מחירי האנרגיה משמעה כי האיום על הצמיחה עודנו נוטה לכיוון של האטה", אמר ברננקי. עוד הוסיף: "הגל האחרון של עליות במחירי האנרגיה הגדיל את הסיכונים להתגברות האינפלציה וציפיות האינפלציה".

החוזים על הריבית הפדרלית בארה"ב (Fed Funds Futures), הנסחרים בבורסת החוזים של שיקגו ומשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית, מעניקים סיכוי של 55% לכך שהבנק הפדרלי יחליט להעלות את הריבית ב-0.25% לרמה של 2.25% בישיבתו בחודש אוגוסט, לעומת סבירות של 9% שהעניקו לכך אתמול. החוזים מעניקים סיכוי של 95% לכך שהבנק הפדרלי יחליט להעלות את הריבית עד סוף השנה, לעומת סיכוי של 67% לפני שבוע. הבנק הפדרלי הוריד מאז ספטמבר את הריבית לא פחות משבע פעמים, בשיעור מצטבר של 3.25% לרמה של 2% בניסיון להשיב את אמון המשקיעים במגזר הפיננסים האמריקאי ובכדי לתמוך בצמיחת הכלכלה בארה"ב, הכורעת תחת נטל המשברים בשוקי הדיור והאשראי.

  • עוד באותו נושא:
  • ברננקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully