וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר הזרים 90 מיליון שקל לרכבת ישראל

אבי בר-אלי

10.6.2008 / 18:22

בתום חודש של הקפאת תקציבים הועבר הכסף המיועד לכיסוי התחייבויות לקבלנים. האוצר: 60 מיליון נוספים לא יופשרו עד לקבלת הסכם הפיתוח המעודכן של הרכבת

בתום חודש של הקפאת תקציבים - חודשה אתמול חלקית הזרמת כספי תכנית הפיתוח לחברת רכבת ישראל. משרד האוצר העביר אתמול כ-90 מיליון שקל מתוך 150 מיליון שקל אותם נדרש להעביר במסגרת תקציבי הפיתוח של החברה. המדובר בכספים שנועדו לכסות התחייבויות קודמות של הרכבת לקבלנים - ואולם באוצר הדגישו כי תקציבי הפיתוח לא יופשרו עד שמשרד התחבורה לא יעביר לידיהם את הסכם הפיתוח המעודכן של הרכבת. תקציב תכנית הפיתוח של הרכבת נאמד ב-2.5 מיליארד שקל בשנה.

לפני כחודש פורסם ב-TheMarker כי האוצר הפסיק את הזרמת הכספים לרכבת על רקע חריגה של כ-4 מיליארד שקל בתקציבה. המדובר בעיקר בעדכון עלויות עתידיות של פרויקטי הרכבת הגדולים, ובראשם הקו המהיר לירושלים (A1), שעלותו הוערכה תחילה ב-3.8 מיליארד שקל - אך נאמדה באחרונה בכ-6 מיליארד שקל, והביאה לבדה לגידול של כ-2 מיליארד שקל במסגרת תקציב הפיתוח שמבקשת הרכבת.

באוצר דרשו ממשרד התחבורה להציג הסכם פיתוח מעודכן המתכנס אל מסגרת התקציב המקורית של הרכבת (29.5 מיליארד שקל), תוך ויתור נדרש על מספר פרויקטים אשר יביאו לאיזון התקציבי הנדרש. במשרד התחבורה וברכבת זעמו על החלטת האוצר והבהירו כי לא יוותרו על פרויקט הקו לירושלים ועל פרויקטי החברה בפריפריה - וזכיינית פרויקט A1 שפיר אף פנתה אל שרי האוצר והתחבורה במכתב בו רמזה כי לביטול הפרויקט תהיינה השלכות משפטיות כבדות משקל. בשלב זה טרם הוחלט על הפשרת הפרויקטים המוקפאים והצדדים ייפגשו לדיון נוסף בתוך כשבועיים. במשרד האוצר אישרו את דבר העברת הכספים. מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "החברה תמשיך לפעול למען פיתוח התשתית המסילתית ותעשה זאת תוך שיתוף פעולה מלא עם האוצר ובשקיפות מלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully