וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל במגמה מעורבת

שמואל שוסטר

10.6.2008 / 23:37

ירידת מחיר הנפט לא עזרה לוול סטריט: נאסד"ק איבד 0.4%, דאו ג'ונס הוסיף 0.1% ו-S&P 500 נחלש ב-0.2%

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים. ההשפעה השלילית של הפסדי הענק בהיקף של 2.8 מיליארד דולר, עליהם דיווח אמש בנק ההשקעות ליהמן ברדרס, נתנה את אותותיה ודחפה את השווקים למגמה שלילית שנחלשו לקראת סיום המסחר עם הירידה במחירי הנפט.

נאסד"ק ירד ב-0.4% לרמה של 2,448 נקודות, דאו ג'ונס הוסיף 0.1% לרמה של 12,289 נקודות ומדד S&P 500 נחלש ב-0.2% לרמה של 1,358 נקודות.

בשוק הסולידי נרשמו ירידות במחירי אגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב והתשואה עליהן עלתה ב-0.107% לרמה של 4.099 - הרמה הגבוהה ביותר השנה. הזינוק נרשם לאחר שיו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, העריך כי פחתו הסיכויים לשקיעת כלכלת ארה"ב במיתון.

בזירת המקרו: נתוני המכירות ברשתות הקמעונאיות בארה"ב הצביעו על ירידה של 0.8% במכירות לשבוע הראשון של חודש יוני.

כשעה לאחר פתיחת המסחר התפרסמו נתוני מאזן הסחר של ארצות הברית לחודש אפריל שהצביעו על גידול חד לגירעון של 60.9 מיליארד דולר. מאזן הסחר בודק את ההפרש בין הייבוא והיצוא של מוצרים ושירותים בארה"ב. אנליסטים צפו כי מאזן הסחר יצביע על גירעון שלילי של 59.5 מיליארד דולר.

הנפט המשיך במגמת ההיחלשות ואיבד 3.04 דולר למחיר של 131.31 דולר לחבית. זאת לאחר שבתחילת יום המסחר כבר נסחרו במחיר של 137.25 דולר לחבית - מרחק של פחות משני דולרים משיא של 139.12 דולר לחבית שרשמו ביום שישי.

כלכלני ארה"ב הורידו את תחזית הצמיחה לכלכלה המקומית במחצית השניה של 2008 ולשנת 2009, אך יותר כלכלנים מאמינים כי ארה"ב תצליח להתחמק ממיתון השנה, לפי סקר הבלו צ’יפ, הבנוי מתשאול של פאנל כלכלנים בכירים בארה"ב. עם זאת, 53.5% מ-48 הכלכלנים אמרו כי אינם מאמינים שכלכלת ארה"ב נמצאת במיתון או תיכנס למצב של מיתון השנה.

מניית בנק ההשקעות ליהמן ברדרס, בנק ההשקעות הרביעי בגודלו בוול סטריט, המשיכה לאבד גובה לאחר שאיבדה 8.7% אמש, לאחר שהבנק דיווח על הפסד של 2.8 מיליארד דולר ברבעון השני. הבנק הודיע כי יגייס 6 מיליארד דולר במניות.

טבע נחלשה

ענקית הפיננסים סיטי (לשעבר סיטיגרופ) התחזקה על רקע כוונתה להנפיק אג"ח סמוראי בסך 100 מיליארד ין (940.6 מיליון דולר) למשקיעים קמעוניים. אג"ח סמוראיות הן אג"ח בינלאומיות הנקובות בין ומונפקות ביפן, על ידי מלווים זרים.

מנייתה של יצרנית המחשבים IBM נסחרה על רקע חשיפתו של מחשב העל המהיר בעולם. המחשב, בעלות של 100 מיליון דולר, ביצע 1,000 טריליון חישובים לשנייה במהלך תרגיל ממושך.

מניית דלק נחלשה על רקע הפסקה זמנית בפעילות תחנת הכוח של החברה בטקסס. החברה סירבה למסור מידע בנוגע לפגיעה בייצור החשמל.

פריגו, המתמחה בפיתוח ושיווק תרופות גנריות ללא מרשם רופא ותרופות גנריות למחלות עור, נחלשה למרות בקשה שהגישה לקבלת אישור לייצור תרופה גנרית בארה"ב שתתחרה בתרופת ואנוס. מכירות התרופה עמדו על 27 מיליון דולר בין אפריל 2007 לאפריל 2008.

נייס הודיעה על שיתוף פעולה עם חברת אוויה (Avaya) לייצור מערכת חדשה בעבור מוקדי חירום בארץ. נייס תייצר את מוצרי ההקלטה הדיגיטלית שישולבו במערכת שתאפשר להקליט ולבצע ניתוח של השיחות המגיעות למוקדי החירום.

מניית טבע נחלשה לאחר שחברת התרופות מיילן חתמה על הסכם עם חברת Natco לשווק גרסה גנרית של תרופת הדגל של טבע - הקופקסון.

סינרון מדיקל, המייצרת ומשווקת מכשור רפואי אסתטי, התחזקה על רקע הסכם הפצה רב שנתי ובלעדי עם סונו בלו קונטורינג סנטרס, רשת מרפאות אמריקאית, להפצת שני מכשירים של החברה, ליפולייט וולשייפ. שני המכשירים משמשים להסרת צלוליטיס ושומנים עודפים.

בין המניות הישראליות שבלטו במסחר בוול סטריט ניתן למנות את מניית ספקית הפתרונות לניהול מרכזי שירות נייס, את מניית יצרנית שבבי המולטימדיה צורן, את מניית יצרנית ציוד התקשורת אודיוקודס את מניית ספקית פתרונות הוידאו סקופוס, את מניית יצרנית השבבים טאואר ואת מניית יצרנית הציוד לתקשורת סלולרית סרגון.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully