וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסור להקפיא את השכר בהיי-טק"

אורה קורן

11.6.2008 / 8:16

רשות ההגבלים העסקיים אסרה על איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה לפרסם המלצה לא להעלות שכר לעובדים בענף, בגלל חולשת הדולר

רשות ההגבלים העסקיים הבהירה אתמול לאיגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה, המייצג את תעשייני ההיי-טק, כי פרסום המלצה לחברי האיגוד לא להעלות שכר לעובדים בענף יהווה עבירה על החוק. תעשייני ההיי-טק שקלו המלצה כזאת כאחת הדרכים להתמודדות עם חולשת הדולר. מהרשות נמסר כי מדובר בסוג של תיאום הפוגע בתחרות בין חברות שאמורות להתחרות ביניהן. אף שבאיגוד הטילו ספק בפרשנות זו, הוחלט להימנע מהמלצה ברוח זו.

בעוד כשבועיים ייפגשו ראשי האיגוד, היו"ר יהודה זיסאפל והמנכ"ל שלמה וקס, עם שר האוצר, רוני בר-און. הם עשויים להציע לו לקבע שער דולר יצוא בגובה 4 שקלים. משמעות ההצעה היא כי היצואנים יקבלו 4 שקלים על כל דולר ממכירות ליצוא שיומר למטבע המקומי. כן בוחנים באיגוד להציע לממשלה להמליץ על חידוש רצועת האלכסון, שנועדה לשמור על שער הדולר בתחום מסוים. אנחנו בוחנים מה אפשר לעשות בתעשייה, ובתנאי שזה יעמוד במבחן החוק - ועוד לא החלטנו כלום", אמר וקס. "לא נעבור על שום חוק. צריך להבין שהתחרות שלנו היא בעיקר מאמריקה, וכיום עלות מהנדס בישראל גבוהה מעלות מהנדס באמריקה".

לקראת פגישתו עם בר-און הוסיף וקס: "אי אפשר שמדינת ישראל תתעלם משער הדולר הנמוך. ספינת הדגל היא האלקטרוניקה. אצלנו התשומות הן בעיקר כוח אדם. בניגוד לתעשיינים אחרים, אנחנו לא רוכשים תשומות בדולרים, מה שמקזז הפסדים ביצוא". לדבריו, האפשרות לקבע את שער הדולר או לחדש את רצועת האלכסון יועלו בפני שר האוצר אף שהם מצויים בסמכות בנק ישראל, מכיוון ש"הממשלה יכולה לומר מה דעתה גם בנושאים אלה".

  • עוד באותו נושא:
  • הגבלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully