וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הדלק עולה - קונים יותר רכבי שטח

דניאל שמיל

11.6.2008 / 9:07

בחמשת החודשים הראשונים של 2008 נמכרו בישראל 7,742 רכבי שטח - גידול של 64% לעומת התקופה המקבילה אשתקד

מתחילת 2008 נרשם גידול ניכר במכירות המכוניות ההיברידיות, המשלבות מנוע בעירה פנימית (בנזין, במרבית המקרים) ומנוע חשמלי - לצורך חיסכון בדלק וזיהום אוויר מופחת. בישראל נמכרים כיום שלושה דגמים שכאלה: טויוטה פריוס והונדה סיוויק IMA המשפחתיות ורכב השטח היוקרתי לקסוס RX450h. העלייה חלה בכל הדגמים. טויוטה מכרה 950 יחידות מדגם הפריוס, לעומת 1,172 מכוניות משך בכל 2007; בהונדה נמסרו 273 מכוניות לעומת 548 ו-22 יחידות מהלקסוס היוקרתית נמכרו לעומת עשר מכוניות במשך 2007 כולה. כך על פי נתוני איגוד יבואני הרכב.

דרור גורלניק, מנהל השיווק של יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, אמר: "יש כמה סיבות לגידול במכירות. ככל שיש יותר פריוס על הכביש, יש יותר שגרירים למכונית. הסיבות המרכזיות לקנייה הן הטכנולוגיה המתוכמת והתרומה לסביבה. החיסכון בדלק מאוד משפיע, אבל זה לא תמיד הדבר העיקרי. כשכל הנתונים חיוביים, ההחלטה מאוד קלה. אנחנו מאפיינים את הלקוחות בתור כאלה שנסעו במכוניות אוטומטיות בנפח 1,600 עד 2,000 סמ"ק".

בהונדה העלייה מתונה יותר, אבל עוזי גונן, מנהל השיווק של היבואן מאיר נשמע מרוצה. "יש התעניינות הולכת וגוברת במכוניות היברידיות. זו היתה אופציה מרוחקת ופתאום רוצים לדעת יותר. אני בטוח שהגידול במכירות רק ייגבר". לא הצלחתם לעבור את טויוטה במכירות. "המכונית שלהם מוכרת יותר. הם התחילו ביבוא שלה לפנינו. אבל אנחנו לא נחים ומתכננים למכור 1,200 היברידיות השנה". ב-2009, מספר גונן, יגדל היצע המכוניות ההיברידיות של הונדה לשלושה, כשלסיוויק תצטרף מכונית מנהלים חדשה שתושק באמצע השנה ותדמה למכונית התצוגה FCX וכן מכונית ספורט היברידית עליה רמזה מכונית התצוגה CR-Z.

במקביל לגידול במכירות ההיברידיות חלה מגמה הפוכה: בענף רכבי השטח, שלא יכולים להיחשב לחסכוניים בדלק, חל גידול. בחמשת החודשים הראשונים של 2008 נמכרו בישראל 7,742 רכבי שטח - גידול של 64% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. גונן מסביר: "יש אנשים שצריכת הדלק לא מפריעה להם. לקהל מבוסס היטב הדלק עוד לא מדגדג בכיס".

  • עוד באותו נושא:
  • רכבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully