וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הורדת המסים תיטיב רק עם העשירון העליון"

11.6.2008 / 13:51

כך אמרה ח"כ שלי יחימוביץ' בתגובה לתוכנית הפחתת המסים של האוצר. ח"כ ריבלין: "החלטה שהקשר היחיד שלה לכלכלה הוא בחירות"

מערכת וואלה!

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

האופוזיציה תקפה היום את שר האוצר רוני בר-און על תוכניתו להורדת מסים. ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה, כי "הודעתו של שר האוצר על הורדת המסים היא כלכלת בחירות ונוטלת את הצידוק ממתקפות האוצר על חברי כנסת המעבירים הצעות חוק תקציביות. הורדת המסים תיטיב רק עם העשירונים העליונים, תגביר את הפערים בחברה ולא תגיע כלל לעובדים העניים והמנוצלים".

לטענת ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד), "לא חלפה יממה מאז הכריז שר האוצר רוני בראון על התנגדותו לכלכלת בחירות והנה הוא קיבל החלטה שהקשר היחיד שלה לכלכלה הוא בחירות".

"למי שיש - יהיה יותר ולמי שאין - יהיה פחות"

יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, אמר בתגובה להחלטת בראון, כי "לפני תחילת הדיונים על התקציב, מודיע משרד האוצר כי מצד אחד יש לקצץ עשרה מליארד שקל בתקציב, ומצד שני הוא מוריד את המסים שהם מקור המימון של אותו תקציב. בכך, מכין האוצר את הקרקע להמשך המדיניות בשנים האחרונות, ולפיה למי שיש - יהיה יותר ולמי שאין - יהיה פחות.

לדברי בראון, "אי אפשר לנתק את הדיון על המסים מהדיון על התקציב. ריח הבחירות שעולה מהתוכנית, מעלה את השאלה האם נכון שאת היעדים עד 2015 תכתיב ממשלה שלא בטוח שתכהן עד 15 ביולי. בשנים האחרונות התברר לא פעם כי תחזיות והערכות משרד האוצר התבדו, ובהתאם הצעות שהפכו לחוקים, היו בעלות השפעה שלילית על כלכלת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully