וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרגא ברוש: "מדובר במהלך נבון ובעיתוי נכון"

דורון שלו

11.6.2008 / 14:41

נשיא התאחדות התעשיינים הגיב בחיוב על תוכנית הורדת המיסים של האוצר. ציין, כי ביטול הפטור על קרנות ההשתלמות אינו מחוייב המציאות

בתגובה להודעת משרד האוצר על האצת תוואי הפחתת המיסים הישירים, אומר שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים כי מדובר במהלך נבון ובעיתוי נכון לנוכח ההאטה הצפויה. כולי תקווה אמר ברוש, כי האצת הפחתת המיסים הנה צעד ראשון לקראת בניית תוכנית כלכלית תלת שנתית שמטרתה הגברת הצמיחה וצמצום הפערים במשק. יחד עם זאת, טוען ברוש, כי הפריסה ארוכה מידי וקצב הורדת מיסי החברות צריך להיות 2% לשנה. כך שיעור מס החברות יגיע ל-20% עד שנת 2012.

לאחר חודשים ארוכים בהם הביע ברוש את תרעמתו לנוכח העדר מדיניות כלכלית מצד משרד האוצר, הביע היום נשיא ההתאחדות סיפוק מהתוכנית המוצעת. עם זאת, מציין ברוש כי מימון ההפחתה באמצעות ביטול הפטור על קרנות ההשתלמות אינו מחוייב המציאות ועלול לפגוע ברמת החיסכון במשק ועקב כך גם בכספים אשר מופנים להשקעות. מתחילת השנה כבר נרשם עודף גביה של כ- 6 מיליארדי שקלים בהשוואה לתחזיות והשנה עשויה להסתיים בעודף תקציבי במקום בגרעון. עודף זה יצטרף לעודפי הכנסות גדולים של השנים האחרונות. אין כל צורך בהפחתת המס ביד אחת והעלתו ביד השניה, באמצעות ביטול הפטור על קרנות ההשתלמות, אומר ברוש, אין צורך לפגוע בחוסכים.

ברוש אומר כי יריית הפתיחה נורתה והמשק סוף סוף קיבל רוח גבית מהממשלה, השלב הבא הנו בניית תקציב עם שינוי אמיתי בסדרי העדיפויות לשנת 2009. המגזר העסקי כולו מוכן להצטרף לעובדים ולממשלה על מנת לסייע בגיבוש תוכנית כלכלית-חברתית מוסכמת אשר תביא את המשק לקפיצת מדרגה אמיתית.
אני רואה לנגד עיני תוכנית כלכלית שתביא לעליה של 20% ברמת החיים של כל תושב בישראל תוך צמצום פערים משמעותי- אומר ברוש- יהיה זה אך נכון שמשרד האוצר ימשיך להפגין מנהיגות ופתיחות ויצטרף למשרד ראש הממשלה, וכך יגלה שדרך של שותפות והצבת חזון ויעדים ארוכי טווח הנה הדרך הנכונה לבניית עתיד כלכלי וחברתי טוב יותר למדינת ישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • ברוש
  • מסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully