וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UBS: לקנות את מניית החברה לישראל

רותם סלע

12.6.2008 / 9:50

בבנק ההשקעות מתחילים בסיקור של החברה. נוקבים בהמלצת קנייה ומחיר יעד גבוה ב-38.5% ממחיר המניה נכון לסגירת המסחר אתמול

בסיקור ראשון וחיובי במיוחד של חברת האחזקות החברה לישראל מכריז בנק ההשקעות UBS כי רכישת מניית החברה שקולה לרכישת מניית כימיקלים לישראל בתוספת שלל "נכסים משמעותיים הניתנים למעשה בחינם". בבנק נוקבים בהמלצת קנייה ומעניקים למניה מחיר יעד של 7,200 שקל הגבוה ב-38.5% ממחיר המניה נכון לסגירת המסחר אתמול.

החברה לישראל, מקבוצת סמי עופר ובנו עידן, הינה חברת אחזקות השולטת ב-52% ממלכת המעו"ף בשנה האחרונה - כימיקלים לישראל - שעלתה מתחילת 2008 ב-50%. כימיקלים עלתה על רקע העלייה במחירי האשלג אותו היא כורה והמשמש לצרכי דישון חקלאיים. אחזקות נוספות של החברה כוללות את חברת הספנות צים, בתי הזיקוק בחיפה וחברת השבבים טאואר סמיקונדקטור שפיטרה לאחרונה כ-150 איש במקביל להתרחבות משמעותית שהושגה על ידי רכישת חברת השבבים האמריקאית JAZZ. בנק ההשקעות מציין בסקירה כי למרות האחזקות המגוונות אחראי חלקה של החברה בכימיקלים לישראל לכ-87% מערכה.

אחת מהסיבות הגורמות ל-UBS להרגיש בנוח עם המלצה על המניה היא הנחה של 22% בה נסחרת החברה ביחס לשווי השוק של אחזקותיה בכימיקלים לישראל ובתי הזיקוק בבורסה, על זאת מוסיפים ומציינים ב-UBS כי החברה נסחרת "בהנחה של כ-40% (38.5% ביחס למחיר הסגירה של המנייה אתמול) ביחס להערכות שלנו" וכי מניית כימיקלים נסחרת בהנחה של 31% ביחס לשוויה (ו-27% ביחס לסגירה). על רקע ההנחה בה נסחרת החברה לא חוששים בבית ההשקעות ממצבן של אחזקות קטנות יותר. לצים ולבתי הזיקוק צופים ב-UBS זמנים מאתגרים, אך מדגישים כי "במחירי המניה הנוכחיים המשקיעים מקבלים את הנכסים הללו בחינם או לחילופין רוכשים את מניית כימיקלים לישראל בהנחה משמעותית".

בבנק ההשקעות אוהבים גם את פילוסופיית ההשקעה הייחודית "רכוש והחזק" של החברה, "מאז רכישת החברה על ידי האחים עופר ב-1999, החברה לא מכרה אף לא עסק אחד, אלא אך ורק המשיכה להשקיע באחזקות שונות", מציינים ב-UBS וחוזים בעתיד הנפקה אפשרית של צים. החברה לישראל שעלתה מאז תחילת השנה ב-27%, היא גם חברת האחזקות הגדולה ביותר בבורסה התל אביבית. ביחד עם אחזקותיה בכימיקלים לישראל ובבתי הזיקוק מגיע משקלה של הקבוצה במדד המעו"ף לכ-20%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully