וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעסיקים במגזר הפרטי לא יעצרו את השביתה

דורון שלו

12.6.2008 / 11:24

ועדת התיאום והביצוע של ההסתדרות אישרה סכסוך עבודה כללי במשק. החל מה- 1.7 יושבת המשק ללא הגבלת זמן. ראשי המעסיקים הודיעו כי לא יבקשו צווי מניעה

ועדת התיאום והביצוע של ההסתדרות אישרה בפה אחד את סכסוך העבודה במגזר הציבורי בכלל משרדי הממשלה. לרבות: משרד ראש הממשלה, משרד הפנים, משרד התחבורה, משרד החינוך, משרד החוץ, משרד הרווחה, משרד הביטחון, משרד הבריאות, רשות המיסים בישראל, מנהל מקרקעי ישראל, בנק ישראל, כלל בתי החולים הממשלתיים, רשות השידור, המוסד לביטוח לאומי, התעשייה האווירית, התעשייה הצבאית, דואר, חברת החשמל, בזק, נתב"ג, נמל חיפה, אשדוד ואילת, רכבת ישראל ועוד. החל מה- 1.7.08, עם תום תקופת הצינון, ההסתדרות תוכל להשבית את המשק ללא הגבלת זמן.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני אמר היום: "ביטול ההסכם הקיבוצי הנותן פטור במיסוי על קרנות ההשתלמות באופן חד צדדי הינו הפרה של כללי המשחק ביחסי העבודה במשק. המשמעות של סכסוך העבודה הוא שבעוד שבועיים בדיוק אנו נשבית את המשק ללא הגבלת זמן עד שהאוצר יחזור בו. אנו לא נחזור לתקופת הביביזם שבו מקבלים החלטות חד צדדיות שמבטלות הסכמים קיבוציים בחקיקה".

כזכור, אתמול הציג שר האוצר, רוני בראון, את תוכניתו להפחתת המס על חברות ועל יחידים. שר האוצר הודיע שבמקביל, ובכדי לממן את התוכנית, יבוטל הפטור ממס על ההפרשות לקרנות ההשתלמות. יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, כינס אמש מסיבת עיתונאים דחופה ובה הודיע שאם שר האוצר, רוני בראון, לא יחזור בו מהחלטתו החד צדדית על ביטול הפטור ממס על ההפרשות העובדים לקרנות השתלמות, תפרוץ שביתה כללית במשק תוך שבועיים.

"לא נבקש צווי מניעה נגד השביתה אם תפרוץ"

יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלליים שרגא ברוש, אמר אמש, כי המעסיקים במשק לא יבקשו מביה"ד לעבודה צווי מניעה אם ההסתדרות תפתח בשביתה בעוד שבועיים.

ברוש אמר כי המעסיקים במגזר הפרטי רואים בחיוב את החלטתו של שר האוצר להקדים את הפחתת המיסים לחברות ויחידים. "מדובר בצעד תומך צמיחה שיכול להיות בסיס טוב לתחילתה של תוכנית כלכלית להאצת הצמיחה במשק". יחד עם זאת סבור ברוש כי ההחלטה לממן את התוכנית באמצעות הטלת מס על קרנות ההשתלמות היא טעות קשה שמובילה לערעור יחסי העבודה במשק. זאת מפני שהפטור הניתן לעובדים החוסכים בקרנות, מעוגן בהסכם עבודה בין הממשלה להסתדרות. "הטלת המס משמעותה תחילתה של נורמה פסולה של הפרת הסכמי עבודה שעלולה להביא לערעור היסודות של המשק כולו".

ברוש הדגיש כי, "הצעד החריף שנקט שר האוצר מטיל את האחריות לשביתה אם תפרוץ על אחריותו המלאה. אני לא חושב שיש מי שהיה מגיב אחרת על הפרת הסכם. ההחלטה של השר לנקוט בצעד חד-צדדי מבלי להידבר עם יו"ר ההסתדרות מקוממת".

ברוש אמר כי המעסיקים וההסתדרות יצאו לפני כשלוש שנים לדרך חדשה של פתירת מחלוקות ביחסי העבודה בדרך של הידברות. "במסגרת הזאת הצענו אני ועיני לשר האוצר, כבר בתחילת 2008, להתמודדות עם ההאטה הצפויה במשק. לצערי, משך כל התקופה מסרב שר האוצר לגבש דרכים משותפות להתמודדות עם הנושא. אתמול הוא בחר בדרך המאבק במקום בדרך ההידברות וזה מצער אותי מאוד".

ברוש הבהיר כי ראשי המעסיקים לא ידעו כלל על כוונת האוצר להטיל מס על קרנות ההשתלמות. "משרד האוצר לא עדכן אותנו בעניין. אם הייתי יודע על כך מראש, הייתי מזהיר את שר האוצר מלנקוט בצעד הזה שממילא אין לו שום סיכוי להתממש והוא רק יוצר מהומה מיותרת".

ברוש קורא לשר האוצר שלא להמשיך במתיחות מיותרת ולבטל את ההחלטה על המיסוי, שממילא לא תתממש. "ככל ששר האוצר יקדים את הודעתו על ביטול המיסוי, כך ייטב למשק כולו. אני שב ומציע לשר האוצר לעשות חושבים ולבחור במסלול של הידברות בין כל הגורמים במשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully