וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמועות: סטיב ג'ובס חולה

אשר שכטר

12.6.2008 / 12:06

האם אפל מסתירה את מצבו הבריאותי של סטיב ג'ובס? הופעתו של המנכ"ל עוררה חששות, ושמועות על מצבו הבריאותי נפוצו בבלוגוספירה

מרבית הדיווחים והכותרות מכנס המפתחים העולמי השנתי של אפל (WWDC) אמנם עסקו בהשקתו של מכשיר ה-iPhone החדש, אולם בלוגים רבים ואתרי חדשות מקוונים התפנו לעסוק בימים האחרונים בהופעתו החיצונית של מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, שנראה רזה ושביר מתמיד כאשר הציג את המכשיר. הופעתו של ג'ובס בן ה-53, אשר לקה בזן נדיר של סרטן הלבלב ב-2003, עוררה חרושת של שמועות בנוגע לסיבוכים בריאותיים חדשים שמהם עשוי לסבול המנכ"ל המוערץ של ענקית המחשבים.

אתר החדשות העצמאי דראדג' ריפורט ובלוגים פופולריים על עמק הסיליקון כמו Valleywag, מיהרו לפרסם את תמונותיו של ג'ובס מהכנס. בלוגרים נוספים ציינו כי בניגוד לכנסים קודמים, בהם הרבה ג'ובס לעמוד על הבמה, הפעם כיכבו בכירים אחרים באפל באור הזרקורים. העיתון "לוס אנג'לס טיימס" אף ראיין אנליסט שטען כי חלק מלקוחותיו היו כל כך מודאגים מהופעתו של ג'ובס שהם החלו לחפש תמונות ישנות שלו ברשת. בתגובה לשמועות אמר דובר אפל כי ג'ובס חלה בווירוס נפוץ בשבועות האחרונים ומטופל באנטיביוטיקה, אך עדיין רצה להשתתף בכנס החשוב לחברה. מאז שחלה בסרטן הפך מצבו הבריאותי של ג'ובס לנושא דיון מרכזי בקרב מעריציה של אפל, וגם לאחר הופעתו ב-WWDC ב-2006 מיהרו רבים לציין כי ג'ובס נראה רזה מהרגיל.

למרות הכחשותיה של אפל, מיהרו רבים לציין כי גם בעבר, כאשר חלה ג'ובס בסרטן, לא מיהרה אפל לחשוף פרטים בנוגע למצבו הבריאותי. בכתבה שפירסם במארס המגזין "פורצ'ן" נחשף כי ג'ובס הסתיר את מחלת הסרטן בה לקה מהמשקיעים ובעלי המניות של החברה במשך 9 חודשים, עד לאחר שעבר ניתוח להסרת הגידול. לפי "פורצ'ן", ג'ובס והמעגל הפנימי של מקורביו באפל ניהלו דיונים ערים בנוגע לחשיפת מחלתו של ג'ובס בפני בעלי המניות. לאחר ששוחחו עם עורכי דין חיצוניים החליטו כי הם אינם מחוייבים מבחינה חוקית לעשות זאת והעדיפו להשאיר את המחלה בגדר סוד. באוגוסט 2004, לאחר הניתוח, הודיע ג'ובס לעובדיו בדבר מחלתו.

ג'ובס, אשר הוביל בשנה שעברה את רשימת 25 האנשים החזקים ביותר בעולם העסקים של "פורצ'ן" הודות למהפכות שחולל בתחום הטכנולוגיה האישית, אובחן כחולה סרטן באוקטובר 2003. הוא סבל מזן נדיר של סרטן הלבלב, הנחשב לפחות מסוכן ותוקף רק כ-1% מבין הלוקים במחלה המאובחנים מדי שנה. רופאיו קבעו כי במידה שיעבור ג'ובס ניתוח להסרת הגידול בלבלב, הוא יתאושש מהמחלה ללא צורך בכימותרפיה או הקרנות. מרבית החולים שעברו את הניתוח, ציינו הרופאים, שרדו לפחות 10 שנים. אולם "פורצ'ן" חשף כי ג'ובס, שאינו חסיד של הרפואה המודרנית, שקל בתחילה לא לעבור את הניתוח כלל וחיפש שיטות אלטרנטיוויות לטיפול. הדיווח העלה שאלות רבות בנוגע לאמינות דיווחי אפל לבעלי המניות של החברה ועוררו דיונים בנוגע לשאלה אם חברה רשאית להסתיר מבעלי המניות שלה מידע כה חיוני. ג'ובס, שחזר לאפל ב-1996 לאחר שהודח ב-1985 מעמדת המנכ"ל, הוביל את שיקום המותג אפל בשנים האחרונות והפך לשם נרדף לחברה.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ובס
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully