וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים רוצים לממן את שכונת האליטה

גיא ליברמן

12.6.2008 / 13:14

לאומי ומזרחי מחזרים אחרי יוזמי פרויקט מגדלי ההיי טקיסטים בשוק הסיטוני בת"א. מוכנים לממן למעלה מ-70% מערך הדירות

בשוק הנדל"ן המקומי אמנם מפקפקים ביכולת הכלכלית של קבוצת הרכישה של רביב צולר ודרור הלוי (לאנשי שוק הון והיי-טק) להתמודד על מכרז השוק הסיטוני, אך גופים רבים מנסים כבר עתה לשריין לעצמם מקום כחלק מהקבוצה. לא פחות מ-4 בנקים שונים מקיימים מו"מ עם צולר והלוי, על מנת לזכות בבלעדיות למימון חברי קבוצת הרכישה העומדת להתמודד במכרז השוק הסיטוני. ל-TheMarker נודע כי שניים מהבנקים הם בנק לאומי ובנק המזרחי, כאשר לדברי גורמים המקורבים להנהלת קבוצת הרכישה, הצעותיהם של כל הבנקים גבוהות במיוחד, וחלקן אף עומדות על למעלה מ-70% מערך הדירות. במידה ויחתמו הסכמי מימון מטעם קבוצת הרכישה עם אחד הבנקים, יוכלו רוכשי הדירות להעמיד סכום שנע סביב רבע בלבד מערך הדירה בעת הרכישה. לדברי אותו גורם הסיבה לגמישות של הבנקים נעוצה בעובדה כי היכולת הכלכלית הצפויה של חברי קבוצת הרכישה, נחשבת לגבוהה בהרבה מהממוצע.

עוד נודע ל-TheMarker, כי מספר חברות בנייה, שאחת מהן היא חברת תדהר, פנו לאחרונה להנהלת קבוצת הרכישה על מנת לחתום עימה על הסכמים מותנים לביצוע עבודות הבנייה בפרויקט, במידה ואכן העיר החדשה תזכה במכרז. בקבוצת הרכישה סירבו לציין את זהותן של חברות הבנייה. יחד עם זאת אישרו בחברה כי משרד עורכי הדין קנטור אלחנני טל נשכר על ידם ללוות את הפרויקט. המשרד ילווה את חברי קבוצת הרכישה בביצוע העסקות.

הסיבה לחיזור של כל כך הרבה גופים אחר הקבוצה, למרות שכלל אין ודאות שתזכה במכרז עליו, נעוצה בגודלו של פרויקט השוק הסיטוני. מדובר בעתודת הקרקע הגדולה האחרונה במרכז תל אביב, ששוויה מוערך במאות רבות של מיליוני דולרים. המכרז למכירת הקרקע יצא לדרך בשבוע שעבר והוא כולל זכויות בנייה בסך 320 אלף מ"ר, כאשר 275 אלף מ"ר מתוכם הם בייעוד מגורים. סך הכל יבנו בפרויקט 1,800 דירות ב-5 מגדלי מגורים, ועוד מספר בנייני מגורים נמוכים. שאר השטחים בפרויקט הם בעלי יעוד מסחרי ומבני ציבור שיוקמו בשטח - לרבות בית ספר וגני ילדים. בנוסף, מתוכננים להבנות בשטח מבנה תרבות ופארק בגודל 14 דונם. עוד כוללת התוכנית 238 אלף מ"ר שטחים תת קרקעיים הכוללים זכויות של למעלה מ-5,000 מקומות חניה. במוצאי שבת הקרוב יערך כנס ראשון של חברי קבוצת הרכישה בחוות רונית, כאשר לדברי המארגנים נרשמו אליו עד כה למעלה מ-5,000 איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully