וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרטנר: משלוחי המחשבים הניידים יעלו השנה בכ-30%

אורי ברקוביץ

12.6.2008 / 14:33

משלוחי המחשבים האישיים צפויים להגיע השנה לכ-297 מיליון יחידות. השווקים המתפתחים ממשיכים להיות המגזר הצומח במשלוחי המחשבים

משלוחי המחשבים האישיים צפויים להגיע השנה לכ-297 מיליון יחידות, עלייה של 12.5% בהשוואה להיקף המשלוחים בשנת 2007 שהסתכם ב-264 מיליון יחידות. כך מדווחת חברת המחקר גרטנר. לנוכח המגמה המתמשכת של התחזקות המחשבים הניידים החליטו האנליסטים של גרטנר להכניס שינוי בתחזית הקודמת שלהם, שפורסמה במרץ, ובה חזו גידול של 10.9%.
"כמות המחשבים האישיים הניידים המשווקים עלתה על הציפיות שלנו ברבעון הראשון של שנת 2008", הסביר ג'ורג' שיפלר, מנהל מחקר בגרטנר. "המחשבים הניידים המשיכו ליהנות מתנופת מכירות חזקה ונראה כי המצב הכלכלי בעולם אינו מכביד על המגזר במידה שצפינו. ובכל-זאת, קצת מוקדם מדי לקבוע כי משלוחי המחשבים האישיים לא יושפעו מכלכלה עולמית מוחלשת, במיוחד אם מחירי הדלק והמזון ימשיכו להאמיר".

בגרטנר מציינים עוד כי שיפורי הטכנולוגיה והתכנון של המחשבים הניידים מביאים לירידת מחירים ולשיפור בערך של מחשבים ניידים ביחס למחשבים שולחניים, ואלה מניעים עלייה בביקוש העולמי. על פי גרטנר, המשלוחים של המחשבים הניידים בעולם צפויים לגדול ב-30.1%. "ה-Eee PC של אסוס מושך אליו תשומת לב רבה, הן בשווקים הבוגרים והן בשווקים המתפתחים, כיוון שהוא מציע נקודות תמחור שעד עתה נחשבו לבלתי אפשריות בתחום המחשבים הניידים", אומר שיפלר. "מספר יצרניות צפויות להציג מחשבים ניידים זעירים מתחרים במחצית השנייה של 2008".

השווקים המתפתחים ממשיכים להיות המגזר שבו נרשם שיעור הגידול הגבוה ביותר במשלוחי המחשבים. התחזית מדברת על עלייה של 17.1% בשנת 2008, בהשוואה לעלייה של 6.3% בלבד בשווקים המפותחים. במכירות המחשבים הניידים צפוי הפער בגידול לבלוט עוד יותר, עם עלייה של 39.4% בשווקים המתפתחים, לעומת 19.1% בשווקים המפותחים."נראה כי משלוחי המחשבים ימשיכו להפגין גידול דו-ספרתי כל עוד השווקים המתפתחים יישארו חזקים", אומר שיפלר. "ההאטה הכלכלית בארה"ב ובשווקים מפותחים נוספים משפיעה על השווקים המתפתחים הרבה פחות משצפינו. עם זאת, האמרת מחירי הדלק והמזון מאיצה את האינפלציה ברבים מהשווקים המתפתחים וזה עלול להתחיל להשפיע על הביקוש למחשבים באותם שווקים, במיוחד אם קובעי המדיניות באותן מדינות יחליטו להגביל את התמ"ג כדי לבלום את האינפלציה. בכל מקרה, קשה להניח שהאטת משלוחי המחשבים בשווקים המתפתחים תהיה כה משמעותית עד שתגרום לגידול המכירות העולמי לצנוח לממדים חד-ספרתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully