וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכביש המהיר לעושר

גיא ליברמן

12.6.2008 / 16:41

חברת נתיבי איילון תפצה 250 בעלי קרקעות בהרצליה ב-10.5 מיליון דולר, בגין ירידת ערך קרקעותיהם בשל בניית הקטע הצפוני של הכביש

250 תושבים מהרצליה וכפר שמריהו זכאים לפיצויים בסך כולל של כ-10.5 מיליון דולר, כך קבעה היום (חמישי) ועדת הערר לתכנון ובנייה במחוז תל אביב. ההחלטה מסיימת מאבק של כ-10 שנים שניהלו התושבים מול חברת נתיבי איילון. זאת, לנוכח דרישת התושבים לפיצויים בגין ירידת ערך קרקעותיהם בשל בניית הקטע הצפוני של נתיבי איילון.

מאבקם של התושבים מול חברת נתיבי איילון החל בשנת 1998, כאשר אושרה תוכנית הבנייה של נתיבי איילון באיזור שטחי הבאסה, מדרום לקניון שבעת הכוכבים. סמוך למסלול המתוכנן קיימות חלקות של כ-250 בעלי קרקעות, לחלקן קרקעות קטנות של מאות מ"ר, וחלקם מחזיקים בבעלות על קרקעות בגודל של כמה עשרות דונמים. בזמן שבעלי הקרקעות טענו כי סלילת הכביש תביא לירידת ערך קרקעותיהם, חברת נתיבי איילון הגיבה כי טענותיהם אינן צודקות בשל אופיו של השטח, שאינו מפותח, וסירבו לפצותם בגין ירידת ערך.

לאחר שפנו בעלי הקרקעות, באמצעות עו"ד עודד ישראלי לועדת ערר, הוחלט על מינוי שמאי שיבדוק את טענותיהם. השמאי קבע כבר לפני מספר שנים כי יש לפצותם, אלא שההחלטה הסופית על גובה הפיצוי הסופי התעכבה. בהחלטתה היום, קיבלה הועדה את המלצות השמאי, יצחק סיוון, במלואן לפיו המפתח לפיצוי יעמוד על 45 אלף דולר לדונם, כאשר קרקעות חופפות לכביש יקבלו תוספת של 20% ואילו מקרקעות הנמצאות מתחת לקו המתח הגבוה העובר במקום, יופחת 20%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully