וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי: הדולר צפוי להתחזק בתקופה הקרובה

יובל מעוז

13.6.2008 / 9:45

"התערבות האוצר יחד עם הסנטימנט במסחר בדולר בעולם עשויים לתמוך בהתחזקותו גם בשוק המקומי" הפועלים: התנודתיות תמשיך לאפיין את שוקי המניות

לאחר תקופה ארוכה בה נקטו הבנקים בטון מסויג לגבי שוק המניות, משנה בנק לאומי את המלצתו לענף, ומציין בסקירתו השבועית כי "רמת המחירים בשוק מעניינת ללקוחות בעלי אופק השקעה ארוך טווח".

עם זאת, בבנק מסייגים את המלצתם לטווח הקצר וכותבים כי "עבור הלקוח הסולידי ומשקיע שיידרש לכספו בטווח הקצר אנו מציעים להמשיך ולשמור על רמת אחזקה נמוכה יחסית במניות, תוך התמקדות בענפים דפנסיווים,.זאת בשל ההשפעה הצפויה להאטה העולמית, להמשך התיסוף בשקל ולסביבה האינפלציונית הגבוהה על תוצאות החברות". בתחום הסולידי, מעריכים בלאומי כי "קיימת כדאיות להשקעה באיגרות חוב שקליות בטווח קצר-בינוני וצמודות לטווח בינוני".

בבנק לאומי סבורים גם כי הדולר צפוי להמשיך להתחזק בתקופה הקרובה מול השקל. "למרות פער הריביות התומך לכאורה בשקל, התערבות האוצר יחד עם הסנטימנט במסחר בדולר בעולם עשויים לתמוך בהתחזקותו גם בשוק המקומי", כותבים בבנק.

בנק הפועלים: לא להשקיע במדדים; להחזיק 10% מתיק ההשקעות במט"ח

בבנק הפועלים עדיין נוקטים משנה זהירות לגבי אפיק המניות וסבורים כי "התנודתיות תמשיך לאפיין את שוקי המניות בישראל ובעולם גם בעתיד הקרוב, בעיקר נוכח החשש כי המשבר בארה"ב טרם הסתיים".

"אסור להתעלם מהסיכונים שעודם קיימים, ובראשם הירידה ברווח המצרפי של חברות המעו"ף ברבעון הראשון - מגמה שאם תימשך ברבעונים הקרובים עלולה להביא לשינוי במגמה ארוכת הטווח של שוק המניות המקומי", כותבים במחלקת המחקר של בנק הפועלים.

בהמשך להמלצות בשבועות קודמים, ממשיכים בבנק לנהל את הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות תוך בחירת מניות ולא באמצעות השקעה במדדים. בשוק האג"ח ממליצים בפועלים להשקיע בגילונים, מאחר ש"השקעה בהם בתקופה בה הריבית במגמת עלייה מוצדקת בהתחשב בתוספות התשואה הגלומות בהם". באיגרות חוב שחרים ממליצים בבנק להשקיע תוך התמקדות בשחרים בעלי מח"מ קצר-בינוני עד מח"מ של 4.5 שנים. זאת בשילוב עם איגרות חוב קונצרניות מדורגות. בתחום המט"ח ממליצים בפועלים "להחזיק מט"ח בתיק בשיעור של כ-10%, תוך פיזור בין מטבעות כגון דולר, יורו והין היפאני, שמהווה משקל נגד לחששות מפני העמקת משבר האשראי".

מזרחי טפחות: להיזהר בבחירת איגרות חוב קונצרניות

בסקירה השבועית של בנק מזרחי טפחות כותבים בבנק כי השוק המקומי צפוי להיות מושפע בתקופה הקרובה פחות מביצועי החברות ויותר מאירועים מקרו כלכליים כדוגמת הפחתת המסים, שביתות כלליות במשק או הקדמת בחירות. בשוק המניות ממליצים בבנק על חברות התקשורת סלקום, HOT, חברות נדל"ן מניב כבריטיש ישראל וגזית גלוב, וחברות נוספות כאסם, אלביט מערכות וכי"ל.

בשוק הסולידי מעריכים בבנק כי הריבית במשק תטפס ל-4% בחודשים הקרובים לפיכך כדאי "להצטייד באג"ח מסוג גילון, המציעות עתה פרמיה בת 0.2% בערך מעל המק"מ. בתקופה הקרובה אנו מעדיפים אג"ח בינונית-ארוכה. הסדרה הארוכה, 817, כדאית אף היא, אך בהקצאה נמוכה יותר, בשקלול הסיכון הכרוך בה".

בתחום איגרות החוב הקונצרניות כותבים במזרחי טפחות כי "פרמיית סיכון בהחזקת אגח קונצרניות המשיכה לעלות בשבוע האחרון ולא בכדי: רוב איגרות החוב הקונצרניות הונפקו על ידי חברות נדל"ן וחברות אחזקה, העתידות לסבול מהמדדים הגבוהים ברבעון הנוכחי. אנו חוזרים וממליצים לנקוט משנה זהירות בבחירת אג"ח ולא להתפתות להשיג תוצאות עודפות על ידי הגדלת סיכונים".

  • עוד באותו נושא:
  • פועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully