וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אירופה נסגרו בעליות שערים בעקבות הירידה במחיר הנפט; פרנקפורט עלתה ב-0.8%

ירון הופמן

13.6.2008 / 20:52

בורסות לונדון ופאריס טיפסו כל אחת ב-0.2%



בורסות אירופה נסגרו היום בעליות בעקבות הירידה במחירי הנפט ונתוני האינפלציה ומדד בטחון הצרכנים בארה"ב, שצימצמו את החששות כי הבנק הפדרלי ימהר ויעלה את שער הריבית. בורסות לונדון ופאריס עלו ב-0.2%. פרנקפורט טיפסה ב-0.8%.

המדדים המקומיים בכל 18 הבורסות במערב אירופה, מלבד יוון ופורטוגל, נסחרו בעליות שערים. מדד יורו סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ב-0.5%, והקטין את הירידה השבועית ל-1.5%. המדד האזורי ירד ב-16% מתחילת השנה בשל הפסדי המוסדות הפיננסיים השנה, שהגיעו ל-400 מיליארד דולר, והזינוק במחירי האנרגיה.

הירידה במחירי הנפט הובילה לעליות שערים במניות חברות התעופה ויצרניות הרכב. בריטיש אירוויס טיפסה ב-4.4%, איבריה הספרדית עלתה ב3.3%, מניית SAS הוסיפה 3.2%. מניות חברות הרכב הצרפתיות פז'ו ורנו עלו ב-4% וב-1% בהתאמה.



"השווקים משוכנעים כי אנחנו מתקרבים לתקופה של צמיחה נמוכה ואינפלציה גבוהה", אומר ז'רום פורנריס, מנהל קרנות בבנק הצרפתי מרטין מורל, "ולכן כל נתון שמצביע על ההפך מכך מעורר "רגיעה זמנית".



נשיא הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה, אמר בשבוע שעבר כי הבנק המרכזי עשוי להעלות ביולי את הריבית בגוש היורו ל-4.25% בעקבות ההאצה באינפלציה בגוש היורו. בחודש מאי זינק שיעור האינפלציה בגוש היורו ל-3.6% - שיעור האינפלציה הגבוה ביותר שנרשם בקרב 15 המדינות המרכיבות את הגוש. בעקבות דבריו של טרישה, הימרו משקיעים רבים כי הבנק המרכזי יעלה את הריבית לפחות פעמיים עד סוף השנה - לרמה של 4.5%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully