וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר צפוי לוותר על מיסוי קרנות ההשתלמות

מוטי בסוק

15.6.2008 / 6:50

באוצר מודים כי נעשו טעויות רבות בהכנת התוכנית, בעיקר היעדר תיאום עם ההסתדרות. אחת האפשרויות הנבחנות היא ביצוע ההקלות במס ההכנסה ללא הטלת מס על קרנות השתלמות

משרד האוצר מנסה למצוא דרך שתאפשר לו לחזור בו בכבוד מהתוכנית להטיל מס על קרנות ההשתלמות - כך נודע ל-TheMarker. אחת האפשרויות הנבחנות היא ביצוע ההקלות במס ההכנסה ללא הטלת מס על קרנות השתלמות. במקרה כזה יממנו את ההקלות הצמיחה במשק והפחתה קטנה מהמתוכנן ביחס בין החוב לתוצר.

רבים מבכירי משרד האוצר התנגדו להחלטת השר רוני בר-און להטיל מס על קרנות ההשתלמות במסגרת הרפורמה במסים. הרפורמה שהציג בר-און ביום רביעי מורידה את מס הכנסה השולי המקסימלי מ-46% ב-2009 ל-42% ב-2015. הרפורמה גם מפחיתה את מס החברות מ-27% ב-2008 ל-20% ב-2014, ומטילה מס הכנסה על הפקדות המעסיקים לקרנות ההשתלמות של העובדים. עלות הפטור ממס של קרנות ההשתלמות נאמדת ב-3.7 מיליארד שקל בשנה.

באוצר מודים כי נעשו טעויות רבות בהכנת התוכנית, בעיקר היעדר תיאום עם ההסתדרות. בתגובה לכוונה להטיל מס על קרנות ההשתלמות הודיע יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, כי המשק יושבת החל ב-1 ביולי.

בתגובה נמסר מהאוצר: "התוכנית שלמה ומאוזנת, והיא חלק ממדיניות המשרד להרחבת בסיס המס, ביטול עיוותים והפחתת מסים. אנו מאמינים בהידברות עם ההסתדרות ובטוחים כי היא תיווכח שהתוכנית טובה למשק".

היום תקיים הממשלה ישיבה שנייה על תקציב 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully