וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מתנגד לפיצוי נוסף למפוני גוש קטיף

מוטי בסוק

15.6.2008 / 7:04

יבקש מראש הממשלה לחייב את חברי הכנסת של הקואליציה להתנגד להצעתו של ח"כ זאב אלקין לתוספת של 1.5 מיליארד שקל למפונים

משרד האוצר יבקש היום מוועדת השרים לחקיקה להתנגד להצעת חוק פרטית של ח"כ זאב אלקין מקדימה, להגדיל את המענק לחקלאים המפונים מגוש קטיף ב-1.5 מיליארד שקל. נראה, כי האוצר יבקש מראש הממשלה, אהוד אולמרט, לחייב את כל חברי הכנסת של הקואליציה להתנגד להצעתו של אלקין, שתידון מחר בוועדת הכספים. ככל הידוע גם מינהל סל"ע - מינהלת ההתנתקות - מתנגדת להצעה.

ואולם, הכנסת אישרה באחרונה, בקריאה טרומית, את הצעת אלקין לביצוע תיקון בחוק ההתנתקות, העוסק במתן "פיצוי למפונים בשל עסק חקלאי". הצעת התיקון הוגשה בשם אלקין ועוד 70 ח"כים, ובאוצר הביעו פליאה על שסיעת רה"מ, קדימה, לא הכשילה את הצעת החוק, שלה משמעות מקרו-כלכלית מרחיקת לכת. רותם פלג, סגן הממונה על התקציבים, מציין כי אין נחיצות לתיקון החוק, שכן החוק ליישום ההתנתקות מ-2005 מספק מענה ראוי למפונים, לרבות החקלאים, כפי שקבעו הכנסת ובג"צ.

לפני כמה חודשים סיכם האוצר עם נציגי המפונים בכנסת, הח"כים אביגדור יצחקי (קדימה) ואורי אריאל (האיחוד הלאומי), כי 1,700 המשפחות שפונו מרצועת עזה יקבלו פיצוי נוסף, שהוגדר סופי בהחלט, בסך 570 מיליון שקל. בכך, הסתכמה עלות ההתנתקות לאוצר ב-9.2 מיליארד שקל. בגוש קטיף התגוררו עשרות משפחות בלבד שהתפרנסו מחקלאות; בידי מאות משפחות נוספות היתה נחלה שאותה השכירו לחברות גדולות שעסקו בחקלאות. בעלי הנחלות קיבלו פיצוי מהמדינה בסך 360 אלף שקל לנחלה, והממשלה אף החליטה בהמשך להגדיל את הפיצוי המוענק להם ב-135 אלף שקל. כעת, אלקין מבקש להגדיל את המענק, שייועד בעיקר לבעלי הנחלות - ביותר מ-10 מיליון שקל למפונה.

  • עוד באותו נושא:
  • גוש קטיף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully