וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

90 עובדות ממתפרת חורפיש קיבלו היום מכתבי פיטורים

דורון שלו

15.6.2008 / 9:15

הסיבות העיקריות לפיטוריהן של העובדות הן הפסקת הסיוע הממשלתי בסך 1,000 שקל בחודש לעובדת והתרסקות הדולר

90 עובדות המתפרה בחורפיש קיבלו היום מכתבי פיטורים. לדברי פתחי שנאן, בעל המתפרה, הסיבות העיקריות לפיטוריהן של העובדות הן הפסקת הסיוע הממשלתי בסך 1,000 שקל בחודש לעובדת והתרסקות הדולר. שנאן מאשים את הבירוקרטיה במשרד התמ"ת המחסלת כליל את המתפרה, זאת למרות צבר ההזמנות הקיים. הוא ציין, כי מתחילת השנה לא חודש הסיוע למתפרה וכי כבר לפני 9 חודשים ביקש לקיים דיון עם משרד התמ"ת על המשך פעילות המתפרה. "בכל פגישה עם צמרת המשרד נאמר לי כי משרד התמ"ת תומך בהמשך הסיוע למתפרה וכי המתפרה לא תיסגר והעובדות ימשיכו לעבוד בסיוע המשרד. כך במשך 9 חודשים תמימים הוליך אותי משרד התמ"ת שולל וגרם לי להאמין כי אכן הוא יסייע בנושא, ויביא לפתרון הבעייה".

במשך 9 חודשים בהם התמהמה משרד התמ"ת, במתן פתרונות אמיתיים, המשיך פתחי שנאן - בעל המתפרה, לממן מכספו את העובדים, דבר שגרם לו הפסדים של כ-100 אלף שקל בחודש. זאת מתוך תקווה שאולי ימצאו פתרון לבעייה. שנאן מסר להתאחדות התעשיינים, כי ביטול הסבסוד של משרד התמ"ת תמוה, שכן העובדות שפוטרו יקבלו דמי אבטלה שיעלו למדינה פי - 3 מהסיוע. זאת בשל העדר מקורות תעסוקה אחרים בכפר.

איגוד הטקסטיל בהתאחדות התעשיינים קורא לממשלה, לאוצר ולמשרד התמ"ת לעשות הכל כדי למנוע את סגירת המתפרה ובמקביל, לעודד הקמתן של מתפרות חדשות על-פי המודל שהיה קיים עד לתחילת השנה במתפרת חורפיש. על פי המודל, הממשלה תעביר ישירות לעובד סכום של 1,000 - 1,500 שקל לחודש למשך 5 שנים, דבר שיביא לקליטתם של כ-1,500 - 2,000 עובדים נוספים בתעשיית הטקסטיל.

יצויין, כי מתפרת חורפייש הפועלת כבר 6 שנים, נמצאת בכפר הדרוזי חורפיש. גיל העובדות נע בין 20 ל-45 שנה, כאשר 50% מהן עובדות מתחילת פעילות המתפרה ו-50% האחרות עובדות כ-3 שנים. המתפרה נותנת ליצואנים שרותי תפירה בקבלנות משנה, כאשר הלקוחות העיקריים הם תפרון בתחום ההלבשה התחתונה ואופיס טקסטיל בתחום המצעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully