וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקושי יתר למגדלי ההיי טק

רז סולסקי

15.6.2008 / 11:08

6,000 אנשי היי טק הגיעו אתמול לחוות רונית כדי לשמוע פרטים על פרויקט "העיר החדשה" שעתיד להבנות במתחם הסיטוני בת"א

כ-6,000 איש התקבצו אתמול בחוות רונית כדי לשמוע פרטים על פרויקט "העיר החדשה" של היזמים דרור הלוי ויו"ר כלל פיננסים, רביב צולר, שעתיד להיבנות במתחם השוק הסיטוני בתל אביב.
מדובר בפרויקט ובו 1,800 דירות שיוצעו למכירה בצורה של קבוצת רכישה בעיקר לאנשי היי-טק ושוק הון. קומפלקס המגורים יכלול 4 מגדלים בגובה 40 קומות וחמישה בנייני מגורים בני 12 קומות. את הפרויקט תכננו יעקב וטלי יער ממשרד יער אדריכלים במהלך עשר השנים האחרונות. הקרקע היום נמצאת בבעלות חברת תנובה ועיריית תל אביב ותוצע למכירה במכרז שייסגר בספטמבר בו צפויות להתמודד קבוצות נוספות.

מחירי הדירות הקטנות בנות שני חדרים ומרפסת ינועו בין 812 אלף עד 1.28 מיליון שקל. מחירי הדירות הגדולות, בנות 5-6 חדרים בשטח של כ-240 מ"ר ומרפסת בשטח 35 מ"ר ינועו בין 4.41 מיליון שקל עד 5.53 מיליון שקל.

מארגן קבוצת הרכישה, דרור הלוי, אומר כי קבוצת הרכישה שהוא בונה מבטאת היטב את רוח הכלכלה החדשה. לצרכן נפתחות הזדמנויות חדשות וטובות מבעבר. "בסוג כזה של פרויקט ניתן ליצור קבוצות של רוכשים, לקבוע את סוג המוצר וגם להשפיע על המחיר. למעשה אנחנו בונים מוצר זול יותר לייצור, ובשל כך ניתן יהיה להגיע למחיר טוב לצרכן". לאחר מכן אמר הלוי כי "מדובר בכח קנייה שלא היה כמותו בישראל ומזרח התיכון בכלל, ולכן יש לו אפשרות להשיג מחירים טובים". עוד הסביר הלוי כי קבוצת הרכישה מאפשרת מצב WIN-WIN לכל הצדדים: "בעל הקרקע מקבל מחיר טוב יותר, הדיירים יקבלו מחיר נמוך מהמקובל, ותל אביב תקבל משפחות איכותיות שכיום מתקשות להיכנס לעיר בגלל יוקר הדירות".

הלוי ציין כי לדעתו סיכויי קבוצת הרכישה גדולים משל יזמי נדל"ן רגילים לזכות במכרז. "אחד היתרונות הגדולים ביותר שלנו הוא שכל הדירות מכורות מראש. היזם הכי טוב בפרויקט הכי מצליח מוכר 10 דירות בחודש. מדובר על 15 שנים של מכירות, כשבכל השנים הללו צריך לקחת בחשבון עלויות מימון גבוהות ואין בנק שיאשר ליווי בנקאי לדבר כזה. אנחנו בעצם חוסכים 10 שנים של מכירות, מה שמוזיל מאוד את עלויות המימון. בנוסף אנחנו מבטלים את הרווח היזמי שנע סביב 20%. מה שיוצא הוא שיש פער מחירים לטובתנו של עשרות אחוזים".

צריך לשבח את המארגנים על כנס מושקע ומוכבד בהנחיית גדי סוקניק, שהעיכובים בו נגרמו בגלל הפקקים שנוצרו על ידי אלפי מכוניות שעשו דרכן את חוות רונית. אך לא כולם נטלו חלק בחגיגה. את שלוות הכנס הפרה קבוצה של מתנגדים, שמחו כנגד מה שהם כינו אפרנט(מנט) הייד - הפליה בין אוכלוסיות על פי תחום עיסוק כתנאי סף לרכישת דירה בפרויקט.

יותם אלף, סמנכ"ל העיר החדשה, הגיב להתנגדות "הם פאתטים. ממש פאתטים. הם לא קראו את החומר והם לא מבינים שרק פרויקט כזה יכול לחתוך את מחירי הדירות בכ-50 אלף דולר ומאפשר ליותר אנשים לרכוש דירה. אם הם רוצים לצעוק, הם צריכים ללכת לעיריית תל אביב ולבקש הנחה באגרות ובהיטלים. כל יזם פרטי או קבלן אחר שיקבל את הפרויקט ימכור את הדירות במחירים גבוהים בהרבה". לשאלה מדוע לא לארגן קבוצה רכישה פתוחה לכולם ולסגור אותה רק לבעלי מקצועות מסוימים השיב אלף: "למה לא? יש שכונות של רופאים, אנשי קבע וטייסים. כשרוצים למכור הרבה דירות צריך לחתוך את אוכלוסיה ולרכז פלח מסוים ממנה". למה לא מורים או עורכי דין? "אם יש מישהו שרוצה לעשות קבוצה כזו שיעשה. חוץ מזה, רבע מהפרויקט פתוח לכלל הרוכשים שאינם אנשי היי-טק או שוק הון" משיב אלף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully