וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תעריפון עמלות הבנקים החדש הוא מהפכה"

15.6.2008 / 11:55

המפקח על הבנקים רוני חזקיהו פרסם את תעריפי עמלות הבנקים החדשים. לקוחות בנק מזרחי ישלמו 7 שקלים על פעולה מול פקיד

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

הרפורמה בעמלות הבנקים יוצאת לדרך. המפקח על הבנקים רוני חזקיהו, פרסם הים את תעריפון עמלות הבנקים החדש שיכנס לתוקפו ב-1 ביולי. לפי התעריפון תהיה רשימה מצומצמת ואחידה של עמלות, ינתנו שמות זהים לסוגי העמלות והתעריפונים יהיו מצומצמים ופשוטים. זאת בניגוד למצב השורר כיום בו לכל בנק יש שם משלו לכל עמלה ומנגנוני גבייה לא זהים, ובנוסף התעריפון ארוך ולא נגיש.

היקרים: אגוד ומזרחי-טפחות

בנק אגוד יהיה הבנק היקר ביותר בעמלת פעולה בערוץ ישיר - דרך האינטרנט או הטלפון - 2.9 שקלים. בנק מזרחי-טפחות יהיה היקר ביותר בעמלת פעולה מול פקיד עם 7 שקלים לפעולה. בנק הפועלים יהיה הבנק הזול ביותר בעמלת פעולה בערוץ ישיר - 1.35 שקלים, ובנק לאומי הזול ביותר בעמלת פעולה על ידי פקיד (5.5 שקלים).

על פי הנתונים בנק הפועלים הוא הזול ביותר בעלות ניהול חשבון העובר ושב לאחר הרפורמה עם 18 שקלים לחבילה ובנק לאומי אחריו עם 22 שקלים. הבנק היקר ביותר הוא בנק איגוד עם 35 שקלים לחבילה.

מספר העמלות יצומצם לשליש (כחלק מהמהלך הכולל, בוטלו כ-180 עמלות מתוך 305 שהיו קיימות בתעריפונים השונים) ויחולו שינויים במנגנוני הגבייה בחשבונות העובר ושב ובכרטיסי האשראי. חשבונות העובר ושב יחולקו לפעולות בערוץ ישיר ופעולות מול פקיד. התשלומים על כרטיסי האשראי יאוחדו לדמי כרטיס חודשי.

לדברי המפקח על הבנקים, מטרת הרפורמה היא יצירת תשתית להגברת התחרות במערכת הבנקאית, יצירת יכולת ומודעות להשוואה בין עמלות הבנקים השונים ועידוד לצרכנות נבונה יותר. המצב עד היום התאפיין בריבוי שמות של שירותים, שמות לא זהים לאותו שירות, מנגנוני גבייה לא זהים לאותה עמלה ותעריפון ארוך. לאחר יישום הרפורמה ייהנו הלקוחות מרשימה מצומצמת (איחוד וביטול עמלות) ואחידה, שמות זהים ופשוטים, מנגנוני גבייה ברורים וזהים, תעריפונים מצומצמים ופשוטים ועמלות בודדות להשוואה.

לאחר הרפורמה תמוקם ישראל קצת מעל הממוצע הבינלאומי ברמת מחירי העמלות עם שיעור של 80 יורו לשנה. עוד ברפורמה, הפיקוח על יישום החוק יהיה שוטף ותינתן הסברה לציבור דרך אתר האינטרנט של בנק ישראל והתקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully