וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החלטת שר האוצר תקבע את עתיד יחסי העבודה בישראל"

דורון שלו

15.6.2008 / 13:25

יו"ר ההסתדרות עופר עיני תוקף היום את שר האוצר רוני בר-און ומאיים: "אי כיבוד הסכמים יביא לכאוס כללי בכלכלה הישראלית"

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אומר היום כי החלטתו של שר האוצר, בשבועיים הקרובים עד השביתה, תקבע במידה רבה את עתיד יחסי העבודה בישראל. עיני אומר כי "אם בראון לא יבטל את החלטתו להפר את הסכמי העבודה המעניקים לעובדים פטור ממס על קרנות ההשתלמות, הרי שמדובר בהכרעה עקרונית של השר לא לקיים יחסי עבודה בהסכמים". לדבר עיני הכרעה כזאת של השר הינה הרת אסון ותוביל למסלול של אי שקט מתמשך במשק.

עיני הוסיף ואמר כי "המחלוקת שלנו עם שר האוצר אינה רק כלכלית אלא עקרונית. לא מדובר רק בויכוח על תוספת כזו או אחרת לנטו, אלא האם בכלל משרד האוצר מסוגל לכבד הסכמים שנחתמו איתו. אם שר האוצר לא יחזור בו מההפרה של הסכמי העבודה שנחתמו במשך עשרות שנים, הרי שאין ערך יותר להסכמים וכל גורם במשק רשאי לעשות כישר בעיניו. אי כיבוד הסכמים יביא לכאוס כללי בכלכלה הישראלית".

עיני הסביר כי ההסתדרות בראשותו מעדיפה את גישת ההסכמים על-פני גישת הכוחניות. "הדבר בראשון שעשיתי כשנכנסתי לתפקידי היה לחתום עם שרגא ברוש על הסכם שיחסי עבודה יתנהלו בהסכמה ולא בחקיקה. לצערי הרב הממשלה לא הצטרפה למדיניות הזאת".

עיני ציין את ההתנהלות ההסתדרות בהסכמי השכר האחרונים שנחתמו במשק. "בדיוק לפני שנה, כשפרצה השביתה על תוספת השכר במגזר הציבורי סיכמתי עם שר האוצר על גובה התוספת של 5% בלחיצת יד. במשך 9 חודשים לא היה לנו הסכם כתוב, ולמרות שלא הייתי מחויב בחתימת ידי לא עלה על דעתי אפילו לרגע להפר את ההסכמה. ההיפך, רק נהגתי באחריות ועזרתי לבראון לשמור שלא תיפרץ מסגרת ההסכם עם ארגונים אחרים. ציפיתי שבראון יתנהג בצורה דומה אולם מסתבר שהתבדיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully