וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב: מנהלי הקרנות מעדיפים את לאומי

יעל פולק

15.6.2008 / 14:09

מובילה בקרב מנהלי הקרנות מבין כל המניות הנסחרות בבורסה בת"א . כך עולה מסקר של בית ההשקעות. למקום השני הגיעה מניית טבע

המניה הפופולרית ביותר בקרב מנהלי הקרנות, מבין כל המניות הנסחרות בבורסה בת"א במונחים של שווי האחזקות הכולל בה, הינה מניית לאומי, זאת לפי סקירה של בית ההשקעות מיטב, נכון לסוף חודש מארס. נתוני האחזקות של הקרנות מתפרסמים כיום באתר של רשות ני"ע מגנא, באיחור של 60 יום. שווי השוק המצטבר של לאומי בתעשיית הקרנות מסתכם בכ-459 מיליון שקל, בהשוואה לכ-707 מיליון שקל בדצמבר 2007, והיא מוחזקת על ידי 262 קרנות, בעוד שבסוף הרבעון הרביעי של 2007, היא הוחזקה על ידי 288 קרנות.

למקום השני הגיעה מניית טבע, ששווי השוק המצטבר שלה בתעשייה הינו כ-427 מיליון שקל וכ-247 קרנות החזיקו בה, בהשוואה ל-276 קרנות שהחזיקו בה בדצמבר 2007. במקום השלישי נותרה כי"ל, המוחזקת על ידי 200 קרנות, כששווי האחזקות בה מסתכם בכ-383 מיליון שקלים. יש לציין, כי שלוש מניות אלו מופיעות בעקביות בחמישיה המובילה אצל כל אחד מ-5 מנהלי הקרנות הגדולות ביותר.

במיטב מתייחסים לכך, כי בעוד שמניית לאומי נמצאה כפופולרית ביותר מבין כלל מנהלי קרנות הנאמנות, הרי שבבחינת העדפותיהם של חמשת המנהלים הגדולים, המצב מעט שונה. נראה, כי חמשת מנהלי הקרנות הגדולים שומרים אמונים לטבע, שזכתה למירב הפופולריות, כשסך האחזקות בה הסתכם בכ-238 מיליון שקל. מנית לאומי, הגיעה למקום השני ולא בהפרש ניכר, עם סך אחזקות של כ-220 מיליון שקל. עם זאת, יש לציין, כי שתי המניות מוחזקות על ידי אותו מספר של קרנות - 109 סך הכל. עוד יש לציין, כי מעבר להבדל זה, היה דמיון מלא בין המניות המועדפות על חמשת המנהלים הגדולים, לבין המניות המועדפות בתעשיית קרנות הנאמנות כולה.

ברבעון הראשון סבלו קרנות הנאמנות המנייתיות מפדיונות כבדים של מעל ל-3 מיליארד שקל, על רקע המשבר הפיננסי שתקף את שוקי ההון בארץ ובעולם. בבית ההשקעות מיטב מציינים כי, נטישתם של המשקיעים את האפיק המניתי כמו גם את הקרנות האג"חיות עם רכיב מנייתי, באה היטב לידי ביטוי גם באחזקות הקרנות במניות הפופולריות. בעוד שבסוף דצמבר 2007 הסתכם סך ההשקעה בחמש המניות הפופולריות בכ-2.9 מיליארדי שקלים, הרי שבסוף מארס הסתכם סך ההשקעה במניות אלו בכ-1.8 מיליארד שקלים בלבד - קיטון חד של כ-38%.

במיטב בחנו גם את התפלגות האחזקות של מניות בישראל ובחו"ל ומצאו, כי מתוך סך נכסי הקרנות, כ-64% מושקעים במניות בישראל וכ-36% מושקעים במניות בחו"ל. בבחינת ההתפלגות של מניות בישראל ובחו"ל בקרב חמשת המנהלים הגדולים, תמונת המצב מעט שונה: 58% מושקעים במניות בישראל וכ-42% מושקעים במניות בחו"ל. בדיקה יחסית של משקל המניות בישראל לעומת משקל המניות בחו"ל הראתה, כי מגדל שוקי הון מוביל בשיעור המניות בחו"ל, כאשר מתוך סך האחזקות במניות כ-62% הן מניות בחו"ל. לעומת זאת, אצל הראל פיא נמצא, כי שיעור המניות בחו"ל ביחס לסך האחזקות במניות - הוא הנמוך ביותר מבין 5 המנהלים הגדולים (רק כ-14% במניות חו"ל).

  • עוד באותו נושא:
  • מיטב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully