וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם ההסכם בין הקרנות לאוצר בעניין מיסוי הזרים

הארץ

19.10.2001 / 8:09

קרנות ישראליות שיבצעו רולינג חדש או מחודש, ויתחייבו להשקיע לפחות 20% מההון שגייסו בחברות המאוגדות בישראל ופועלות בה - יקבלו פטור מלא ממס על רווחי המשקיעים הזרים בהן

מאת עודד חרמוני

נציב מס הכנסה יוני קפלן ויו"ר איגוד קרנות ההון סיכון הישראלי יגאל ארליך, חתמו אתמול בערב על הסכם הבנות, בדבר הפטור ממס על רווחי השקעות חדשות של משקיעים זרים באמצעות קרנות הון סיכון ישראליות, עד 2004 . המסמך מפרט את אופן יישום הצהרת שר האוצר סילבן שלום מ-24 בספטמבר 2001 בעניין זה.

על פי ההסכם, קרנות ישראליות שיבצעו רולינג (סיכום מוקדם עם גובה מס הכנסה לגבי גובה המס) חדש או מחודש, ויתחייבו להשקיע לפחות 20% מההון שגייסו (למעט דמי הניהול) בחברות המאוגדות בישראל ופועלות בה - יקבלו פטור מלא ממס על רווחי המשקיעים הזרים בהן. הפטור מתייחס רק להשקעות שטרם נעשו על ידי הקרן.

ההסכם נחתם לאחר ששני הצדדים החליטו להשאיר בצד בשלב זה את סלע המחלוקת העיקרי ביניהן - שאלת טיפולה של הנציבות בקרנות הון סיכון שלא יעמדו בדרישה להשקיע לפחות 20% בחברות ישראליות. מקור חילוקי הדעות בנושא הוא דרישת הנציבות לבטל לקרן שכזו את הרולינג ולחייבה במס מלא (בשיעור של 20%) במסגרת הסכמי הרולינג הקודמים. הקרנות דרשו לגבות מס מדורג מקרנות שמפירות חלקית את ההסכם.

במסגרת ההסכם החדש הוצע כי קרנות ישראליות, שישלימו את גיוס ההון שלהן עד סוף 2002, יתחייבו להשקיע 20% מההון שלהן בחברות ישראליות, בעוד קרנות שישלימו את הגיוס לאחר מכן יתחייבו להשקיע 30% מההון בחברות ישראליות. באיגוד קרנות ההון סיכון דרשו להחיל את הדרישה להשקיע רק 20% במקום 30% גם על קרנות שרק החלו את גיוס ההון שלהן לפני 2003, גם אם עד אז לא הצליחו לסיים את גיוס ההון. נציב מס הכנסה יוני קפלן, ונציג מס הכנסה בוועדה המשותפת עם איגוד הקרנות משה אשר, הסכימו לקבל את דרישת הקרנות.

על פי העקרונות החדשים, קרן חדשה שביצעה סגירה ראשונה של ההון שגייסה, אך עדיין לא השלימה את הגיוס הכולל של ההון לפני סוף ספטמבר 2001, תקבל פטור מלא ממס עבור המשקיעים הזרים בה. ההסכם מתייחס גם לקרנות ותיקות שכבר השלימו את גיוס ההון, אך טרם השקיעו את כולו. המשקיעים הזרים בקרנות אלו יקבלו פטור ממס חלקי על רווחיהם לפי נוסחה, והוא ינוע בין 0%-20%.

ההערכה היא כי מתן פטור למשקיעים הזרים על רווחיהם יגביר את ההשקעות הזרות בקרנות הישראליות. נציב מס הכנסה יוני קפלן העריך כי הצעד יאפשר לקרנות הישראליות להגדיל את השקעותיהן בחברות טכנולוגיות, ובכך ייווצרו יותר מקומות עבודה ותגבר גביית המס מהמועסקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully