וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתיבי איילון על סף קריסה

אבי בר-אלי

16.6.2008 / 6:36

מנכ"ל נתיבי איילון: "אין בעולם כביש עמוס כל כך". משרד התחבורה: "נתיבי איילון מקדמת את איילון מזרח שיהרוג את התחבורה הציבורית והרכבת הקלה"

"המצב קטסטרופלי, הגענו כבר ל-800 אלף כלי רכב מדי יום" - כך אמר מנכ"ל חברת נתיבי איילון, שי ברס, בכנס חברות משרד התחבורה שנערך בסוף השבוע. "מדי שנה חל גידול של 10% במספר כלי הרכב הנוסעים באיילון, ואנחנו על סף קריסה. אין עוד כביש עם נפחי תנועה כאלה בעולם, ודרושים לנו אמצעים לניהול ביקושים".

עוד השתתף בדיון סמנכ"ל תשתיות ופיתוח במשרד התחבורה, יצחק זוכמן, שאמר כי הגידול במכירת כלי הרכב מזרים לקופת המדינה 12-15 מיליארד שקל מדי שנה, וכי על המשרד לדרוש להפנות הכנסות אלה לקידום פרויקטים בתחום תשתית התחבורה ולמימון פתרונות לגודש בדרכים. זוכמן הוסיף כי המשרד ביקש מהאוצר תקציב של 9.6 מיליארד שקל לשנת הכספים הבאה, לעומת תקציב של 7.5 מיליארד שקל ב-2008.

סמנכ"ל היבשה במשרד, אלכס לנגר, הפתיע בדיון כשמתח ביקורת על התנהלותן הכושלת של החברות העירוניות לשם קידום התחבורה הציבורית במטרופולינים. "כולם צועקים 'תחבורה ציבורית' אך לא עושים דבר בעניין", אמר לנגר. "חברת מוריה עדיין לא תיכננה שילוב נתיבי תחבורה ציבורית לצד פרויקט הרכבת הקלה בירושלים. נתיבי איילון מקדמת את פרויקט איילון מזרח, שיהרוג את התחבורה הציבורית וגם את פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully