וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענתבי: לשאוף לאיחוד רשויות הפיקוח עד 2013

אתי אפללו

16.6.2008 / 9:49

המפקח על שוק ההון קורא לאחד את הסמכויות של הרגולטורים השונים והכלים לביצוע אכיפה בשוק ההון. תומך במיסוי קרנות ההשתלמות

יש לשאוף לאיחוד הרגולטורים המפקחים על שוק ההון לרשות מפקחת אחת, עד שנת 2013". כך ציין המפקח על שוק ההון, ידין ענתבי, בכנס ביטוח פנסיה של פירמת רואי החשבון ארנסט אנד יאנג, שנערך בשעה זו בתל אביב. ענתבי ציין כי לא ניתן לבצע שינוי מבני ברגולטורים המפקחים על שוק ההון ללא הכנה מוקדמת ולכן יש לשאוף שהוא יתבצע ב-2013. עד אותה שנה יש לעשות צעדים מכינים לאיחוד: בשלב הראשון יש לאחד את הסמכויות של הרגולטורים השונים והכלים בהם הם יכולים לבצע אכיפה בשוק ההון. בשלב השני, כדאי גם להעביר את כל הרגולטורים לבניין אחד על מנת שיתחילו ליצור קשרי עבודה, כפי שנעשה באנגליה.

ועדת אריאב דנה בימים אלו בצעדים הנדרשים לשינוי מבנה הרגולציה בשוק ההון. הצעות שעולות בוועדה לאיחוד רשויות פיקוח, כגון הפיקוח על שוק ההון, הפיקוח על הבנקים, רשות ניירות ערך ואף הרשות להגבלים עסקיים, זוכות להתנגדויות בעיקר מכיוון שאף אחד מהגופים המכהנים לא מעוניים לוותר על סמכויותיו. קביעת תאריך עתידי לאיחוד הרגולטורים מאפשר לעקוף את התנגדויות אלה.

ענתבי התייחס עוד לרפורמה במיסוי על קרנות ההשתלמות. הוא תמך בהחלטת האוצר לבטל את הפטור ממס הכנסה, שניתן לחוסכים בקרנות ההשתלמות. "היקף הטבות המס שניתן לחוסכים בקרנות ההשתלמות עולה לממשלה כמעט 4 מיליארד שקל בשנה. זהו מכשיר חיסכון לטווח קצר ובינוני, שלממשלה אין אינטרס לעודד אותו, כיוון שהוא ניתן בצורה לא שוויונית. ועדיין, החלק שיבוטל בעקבות הרפורמה הן הטבות מס בשווי של 2.2 מיליארד שקל בלבד". ענתבי ציין כי דווקא ביטול הטבת מס הכנסה הופכת את המכשיר לשוויוני פחות, לאור העובדה שמי שמקבל את הפטור הם דווקא אותם אנשים שהכנסתם גבוהה ממילא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully