וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע מתקרבת לפריצת דרך

נתן שבע

16.6.2008 / 10:19

האזילקט, תרופת המקור של טבע לטיפול בפרקינסון, זכתה להצלחה רבה בניסוי השלב השלישי להתוויה נוספת של האטת המחלה

האזילקט, התרופה המקורית של טבע לטיפול בפרקינסון זכתה להצלחה רבה בניסוי להתוויה נוספת של האטת המחלה - התוויה שלא קיימת עד כה בעולם הרפואה. טבע הודיעה היום על סיומו המוצלח של ADAGIO - ניסוי קליני שלב שלישי, שתוכנן על מנת להוכיח כי טיפול בטבליות האזליקט 1 מ"ג יכול לעכב את התפתחות מחלת פרקינסון.

במחקר נמצא כי הטבליות עמדו במובהקות סטטיסטית גבוהה, בכל שלושת יעדי הניסוי הראשיים, כמו גם ביעדים המשניים והנוספים שהוגדרו. הניסוי אישר גם את בטיחותה וסבילותה הטובה של התרופה. טבע מתכננת להגיש את תוצאות הניסוי לרשויות הרגולטוריות בארה"ב ובאירופה. בהתבסס על תוצאות אלו, עשויה להיות התרופה הראשונה שתאושר כטיפול המעכב את התפתחות מחלת הפרקינסון

בסוף 2006 השיקה טבע את האזליקט, התכשיר לטיפול במחלת הפרקינסון אשר פותח בישראל בשיתוף פעולה של הטכניון וחברת טבע, ושימש עד כה כטיפול תרופתי יחיד בשלביה המוקדמים של המחלה וכטיפול משלים בשלבים מתקדמים יותר. עכשיו תוצאות הניסוי מוכיחות כי הניסוי מאט את המחלה. עד כה אין תרופה שמאטה את תסמיני המחלה כך שמדובר בפריצת דרך בעולם הרפואה.

פרוטוקול הניסוי התבסס על הנחיות והמלצות הרשות האמריקאית למזון ולתרופות (FDA). הניסוי נמשך 18 חודשים והיה הראשון מסוגו. הניסוי הנרחב הוא מהגדולים ביותר שבוצעו בקרב חולי פרקינסון. הניסוי כלל 1,176 חולים בשלבים המוקדמים של המחלה, ב-129 מרכזים רפואיים ב-14 מדינות.

החדירה של תרופה מקורית כמו האזליקט לשוק התרופות היתה עד כה איטית מאוד. גידול המכירות עלה בצורה מתונה בהרבה, לעומת השקה של תרופה גנרית לתרופה מקורית שקיימת בשוק כבר שנים ארוכות. מכירות התרופה ב-2007 הסתכמו ב-120 מיליון דולר, והכפילו עצמם לעומת שנת 2006. הצמיחה של האזילקט, המאושר לשימוש ב-29 מדינות נמשכה גם ברבעון הראשון של 2008. התרופה תרמה הכנסות של 37 מיליון דולר ברבעון שחלף - צמיחה של 50% לעומת הרבעון המקביל.

עבור טבע שעיקר פעילותה הוא שיווקן של תרופות גנריות (חיקוי מקור) אזליקט היא התרופה מקורית השנייה אותה היא מפתחת. הקופקסון, התרופה לטיפול בטרשת נפוצה היא תרופת הדגל המקורית הגדולה של החברה, שהושקה לפני כ-12 שנה. על פי ההערכות תורמת תרופה זו 15%-13% מהרווח הכולל של טבע בכל שנה. בשוק היו שטענו הבוקר כי הירידות בטבע בימים האחרונים באו על רקע החשש כי הניסוי בתרופה ייכשל וזהו מה שלחץ על הנייר מטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully