וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הדואר מחריפים את העיצומים

דורון שלו

16.6.2008 / 11:33

מהיום לא מחלקים את קיצבאות הביטוח הלאומי המשולמות דרך הדואר. בשבוע שעבר פתחו העובדים בעיצומים והם לא מחלקים דואר נע

עובדי הדואר מחריפים את העיצומים. היום החלו העובדים לא לחלק את קיצבאות הביטוח הלאומי המשולמות דרך הדואר. מדובר בחלק מקצבאות הנכות, השארים הילדים ואבטחת ההכנסה. בשבוע שעבר פתחו העובדים בעיצומים והם לא מחלקים דואר נע ולא מאפשרים בדיקות של אגף הבקרה של משרד התקשורת. כמו-כן עובדים הסניפים באזורי הפריפריה במתכונת רצופה במקום במתכונת מפוצלת.

לפני כשנה פתחו עובדי הדואר במאבק בעקבות החלטת הממשלה לפתוח לתחרות את שוק הדואר הכמותי. הנהלת החברה ועובדי הדואר דרשו אז משרי האוצר והתקשורת לאפשר לחברה להפחית את תעריפי הדואר הכמותי כדי שתוכל להתחרות בשוק הפתוח, אולם הממשלה לא נענתה לבקשה. במשרד האוצר טענו אז כי חברת הדואר לא תפגע מהתחרות ושלא תהיה פגיעה בעובדים. בעקבות עמדת משרד האוצר דרש יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, רשת בטחון לעובדי הדואר למקרה שתחזיות האוצר לא יתממשו והחברה בכל זאת תפגע. שרי האוצר והתקשורת נענו לדרישתו והבטיחו להעניק לעובדים רשת בטחון בשווי 63 מליון שקל. העובדים, מצידם, הפסיקו את המאבק.אולם השנה התברר שהתחזיות האופטימיות של משרד האוצר לא התממשו. חברת הדואר הציגה ברבעון הראשון של שנת 2008 גרעון של כ- 20 מליון שקל, שצפוי להגיע ל- 80 מליון שקל בסוף השנה. במקביל הציגה ההנהלה תוכנית הכוללת פיטורי 150 עובדים וגזרות נוספות.

בעקבות תוכנית ההנהלה הכריזה ההסתדרות בשבוע שעבר על סכסוך עבודה. יו"ר ועד עובדי הדואר, ברוך ויצמן, אומר היום כי "האחריות על החרפת העיצומים מוטלת כולה לפתחם של משרדי האוצר והתקשורת. הם הפרו כלפינו הבטחות וכשפתחנו בעיצומים לא התייחסו אלינו ברצינות. אנחנו לא רוצים לפגוע בציבור הישראלי אולם הממשלה לא הותירה בפנינו שום ברירה".
ויצמן הוסיף כי "הממשלה מנסה לחסל אותנו בשיטת הסלמי. קודם כל הבטיחו לנו שהאיתנות של חברת הדואר לא תפגע. אחר-כך, כשהתחזיות התבדו, אפילו לא נתנו לנו את רשת הביטחון שהשגנו לאחר מאבק ממושך. הממשלה חייבת להבין שהעובדים אינם שק החבטות שלה. אנחנו יוצאים למאבק על הבית".

  • עוד באותו נושא:
  • דואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully