וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לכפות על הבנקים הנחות בעמלות העו"ש"

טל לוי

16.6.2008 / 11:51

ח"כ גלעד ארדן זימן למחר דיון של ועדת הכלכלה. צפוי לדרוש מבנק ישראל להסביר מדוע ניתנת אפשרות לבנקים להעלות באופן משמעותי את גובהן של רוב העמלות אותן משלם הציבור על פעולותיו היומיומיות

תכניתו של המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, לרפורמה בעמלות שגובים הבנקים, נתקלת בקשיים: יושב ראש ועדת הכלכלה, ח"כ גלעד ארדן, זימן למחר דיון דחוף של ועדת הכלכלה, בהשתתפות המפקח חזקיהו, בתעריפון העמלות החדש שפירסם בנק ישראל ובהשלכותיו.

ארדן צפוי לדרוש מבנק ישראל להסביר מדוע ניתנת אפשרות לבנקים בתעריפון החדש, להעלות באופן משמעותי את גובהן של רוב העמלות אותן משלם הציבור על פעולותיו היומיומיות בחשבון העו"ש. עוד הוא צפוי לבקש מחזקיהו, לכפות על הבנקים מתן הנחות משמעותיות לקבוצות אוכלוסייה עבורן התעריפון החדש עלול לייקר משמעותית את עלויות ניהול החשבון, דוגמת הקשישים.

לדברי ארדן, "בנק ישראל השתמש בסמכויות שניתנו לו בחוק החדש לטובת הגברת השקיפות אך לא ניצל את הסמכות החדשה שהעניק לו החוק, להתערב במחירי העמלות הבסיסיות. כעת, יש לפעול בדחיפות להפחתת העמלה אותה דורשים הבנקים על פעולות מול פקיד ולצמצם את הפער האדיר בינן לבין פעולות ישירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully