וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: האזילקט היא פוטנציאל לבלוקבסטר

נתן שבע

16.6.2008 / 11:56

פסגות: מכירות האזילקט של טבע עשויות להגיע למיליארד דולר ב-2011. לידר: ההצלחה בניסוי מרגיעה את הסנטימנט השלילי במניה

"טבע יכולה להגיע למכירות של מיליארד דולר לתרופת האזילקט לטיפול בפרקינסון ב-2011", אומרת האנליסטית לימור גרובר מבית ההשקעות פסגות. "השוק לתרופות הפרקינסון מוערך ב-4 מיליארד דולר בעולם. אמנם תרופות גנריות הם זולות יותר מתרופה מקורית, אך היתרון העיקרי של התרופה הוא היכולות להאט את המחלה בפעם הראשונה אי פעם" אומרת גרובר.
"טבע צפויה למכור השנה מהאזילקט בהיקף מכירות של 150 מיליון דולר, כך שמדובר בתוספת הכנסות של 800 מיליון דולר בתוך שלוש שנים. ההצלחה בניסוי היום עוזרת גם להרגיע את החששות מפני תחרות גנרית כנגד הקופקסון שצפויה להתחיל ככל הנראה ב-2014", אומרת גרובר.

"מדובר בחדשות אמיתיות שחברות המפתחות תרופות מקוריות היו משתוקקות לדווח עליהן", אומר האנליסט יואב בורגן מלידר שוקי הון. "ההשפעה של ההודעה של טבע היא בעיקר לטווח הארוך ואין בו משהו שיריץ את האנלסיטים לעדכן את המודל שלהם כבר עכשיו. אין פה משהו שישפיע משמעותי על המכירות לפחות עד 2009 אז עשוי ה-FDA לאשר את ההתוויה הנוספת של התרופה. יחד עם זאת, ההודעה עשויה להרגיע את הסנטימנט השלילי שדבק במניה בשבוע האחרון לאור האיום הרחוק על תרופת הקופקסון" הוא מוסיף.

האנליסטית גל רייטר, מכלל פיננסים בטוחה, מציינת אף היא את הפוטנציאל האפשרי לתרופה. "האזילקט שהייתה תרופת מקור לא משמעותית, הופכת לתרופה עם פוטנציאל לבלוקבסטר. אם בעבר הערכנו את פוטנציאל המכירות של התרופה בכ-300 מיליון דולר, כעת אנו מעריכים כי הפוטנציאל לפחות הוכפל. הגנת הפטנט - כיום לאזליקט פטנט תקף עד 2012 אבל, הניסוי יאפשר שינוי התוויה והארכת הפטנט ל-2017. כלומר - פוטנציאל לתרופת מקור משמעותית נוספת לצד הקופקסון. עם זאת, יקח זמן שהשפעה של האזליקט תהיה מהותית", אומרת רייטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully