וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים האמריקאים מחקו 107.2 מיליארד דולר

עפרה שלו

16.6.2008 / 14:18

לפי סיכום שערך ה"ניו יורק טיימס", ב-12 החודשים האחרונים רשם סיטי (לשעבר סיטיגרופ) מחיקות ערך בהיקף של 37.3 מיליארד דולר

רווחי העתק שקצרו הבנקים האמריקאים בתקופת הפריחה התפוגגו כמעט כליל ב-12 החודשים האחרונים, זאת לפי סיכום שערך ה"ניו יורק טיימס". בתקופת הפריחה, שנמשכה בין תחילת 2004 לבין אמצע 2007, שבעה מהחברות הפיננסיות המובילות בארה"ב רשמו יחדיו רווחים של 254 מיליארד דולר. אולם מאז יולי, בנק אוף אמריקה, סיטי, ג'יי.פי. מורגן צ'ייס, ליהמן ברדרס, מריל לינץ', גודלמן סאקס ומורגן סטנלי, מחקו 107.2 מיליארד דולר בערך נכסים בהם הם מחזיקים. מחיקות העתק מכרסמות למעשה ברווחים שצברו החברות, ופוגעות במחירי המניות שלהן.

סיטי (לשעבר סיטיגרופ), רשמה מחיקות ערך בהיקף של 37.3 מיליארד דולר. שיעור המחיקות מהרווחים שרשמה סיטי בתקופת הפריחה שבין תחילת 2004 לאמצע 2007 הוא 57%. מריל לינץ', הקטן יותר, מחק 32.6 מיליארד דולר, או 153% מהרווחים שקצר בתקופת הפריחה. המשקיעים מתכוננים לחדשות רעות נוספות במהלך השבוע, כשבנקים גדולים, בהם ליהמן ברדרס, גולדמן סאקס ומורגן סטנלי, יפרסמו את התוצאות הכספיות שלהם לרבעון האחרון.

בנק ההשקעות ליהמן ברדרס זעזע את המשקיעים בשבוע שעבר לאחר שהודיע כי הוא צפוי לרשום הפסד בסך 2.8 מיליארד דולר ברבעון השני (שהסתיים בסוף מאי) - פי עשרה מהערכות האנליסטים, שחזו כי הבנק ידווח על הפסד של 300 מיליון דולר. ההפסד הרבעוני, הראשון של הבנק מאז הנפקתו ב-1994, משקף מחיקות ערך בהיקף של 4.1 מיליארד דולר. כמו כן, דיווח ליהמן כי יגייס 6 מיליארד דולר במניות. השמועות על ההפסד הצפוי של ליהמן ברדרס, ועל בעיות נזילות - שיידרשו ממנו לגייס כסף או אפילו לחפש קונה - פגעו קשות במניות בנק ההשקעות. מאז השיא שרשמה מניית ליהמן בשנה שעברה, היא צנחה ב-74%, ושווי השוק של הבנק נחתך בכ-30 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully