וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: ההאצה באינפלציה היא תופעה זמנית

יובל מעוז

16.6.2008 / 14:51

בבנק חוזים כי האינפלציה ב-2008 תסתכם ב-4% ותתפוגג ב-2009. מעריכים כי מדד יוני יעלה ב-0.6% ומדד יולי יעלה ב-0.3%

במחלקת המחקר של בנק הפועלים מעדכנים את תחזיותיהם למדד המחירים לצרכן לאחר שאתמול פורסם כי המדד לחודש מאי עלה ב-0.7%. בבנק צופים כי מגמת העלייה באינפלציה תימשך גם בחודשים הבאים, כשמדד יוני יעלה ב-0.6% ומדד יולי יעלה ב-0.3%. בבנק חוזים כי האינפלציה ב-2008 תסתכם ב-4%.

"מדד יוני יושפע מייסוף ניכר בשער השקל בשיעור של כ-2.8% בתקופה הרלוונטית לחישוב שירותי דיור בבעלות הדיירים. עקב כך צפוי סעיף הדיור לעלות בשיעור של 0.2%. בנוסף ישפיעו עליות במחירי המזון ובמיוחד מחירי הבשר, הדלק (2.3%), תעריפי המוניות ומחירי ההלבשה וההנעלה עם סיום כניסת פריטי הקיץ לחנויות. אולם, הירידה במחירי הפירות והירקות תמתן במעט עליות אלו", כותבים בבנק הפועלים.

"מדד יולי צפוי לעלות בשיעור של 0.3%. העליות במחירי המזון, הדלק וההוצאה על נסיעות לחו"ל, יקוזזו בחלקן בירידה הצפויה בהלבשה וההנעלה עם תחילת מכירות סוף העונה ובהוזלה במחירי התוצרת החקלאית הטריה". בבנק העריכו כי "ההאצה באינפלציה היא תופעה זמנית שצפויה להתפוגג בשנת 2009, בה האינפלציה תתכנס לתוך תחום יעד הממשלה".

סיטי: פישר יעלה הריבית ל-4.25% עד ספטמבר

כלכלני סיטי צופים כי בנק ישראל יעלה את הריבית במשק ב-0.25% כבר בשבוע הבא כחלק מהעלאת ריבית עד לרמה של 4.25% בספטמבר. בסיטי טוענים כי האיום העיקרי לתחזיות נשארת אי הוודאות לגבי המשך עליות מחירי מזון ואנרגיה ועלייה בציפיות לאינפלציה כתוצאה מכך. עם זאת, בבנק צופים כי לאחר העליות במאי וביוני, צפויה האינפלציה לרדת ל-3.7% עד דצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully