וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן ברננקי לא מתכנן להעלות את הריבית

נמרוד הלפרן

16.6.2008 / 21:08

יו"ר "הפד" מודאג יותר מכך שנסיקת מחירי הנפט תגרום להאטה בצמיחת הכלכלה העולמית מאשר הוא מודאג מכך שתגרום להאצה באינפלציה

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אינו מתכנן להעלות את הריבית בארה"ב, משום שהוא מודאג יותר מכך שנסיקת מחירי הנפט תגרום להאטה בצמיחת הכלכלה העולמית, מאשר הוא מודאג מכך שתגרום להאצה באינפלציה; כך דיווח בעל הטור רוברט נובאק בעיתון "וואשינגטון פוסט", מפי מקורות המקורבים לברננקי. נובאק כתב בטורו כי "קיימת מחלוקת יוצאת דופן בין תחזית ברננקי לכלכלת הגלובלית לבין תחזיתו של נשיא הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה". טרישה כבר רמז כי הבנק המרכזי של אירופה (ECB) מתכוון להעלות את הריבית, בניסיון לבלום את האינפלציה. הבנק הפדרלי סירב להגיב על הטור של נובאק ב"וושינגטון פוסט", דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר בנאום שנשא בשבוע שעבר בכנס של הבנק הפדרלי של בוסטון שנערך במדינת מסצ'וסטס, כי הסכנה לשקיעת כלכלת ארה"ב במיתון פחתו במהלך החודש החולף, אולם סכנת האינפלציה גברה. "למרות שהפעילות הכלכלית ברבעון הנוכחי צפויה להפגין חולשה, נראה כי הסיכויים לכך שהכלכלה שקעה בהאטה ניכרת פחתו במהלך החודש האחרון לערך", הוסיף יו"ר הבנק הפדרלי.

עוד אמר ברננקי כי הזינוק במחיר הנפט, אשר נסק לשיא של כמעט 140 דולר, הגדיל את הסכנה להתגברות האינפלציה וציפיות האינפלציה. "הגל האחרון של עליות במחירי האנרגיה הגדיל את הסיכונים להתגברות האינפלציה וציפיות האינפלציה", אמר יו"ר הפד.

נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן-קלוד טרישה, אמר מוקדם יותר החודש כי הבנק עשוי להעלות את הריבית בגוש היורו כבר בחודש הבא, בניסיון לבלום את התגברות האינפלציה. "לאחר בחינה מדוקדקת של המצב, אין לפסול אפשרות כי נחליט לשנות את הריבית בשיעור קל בפגישתנו הבאה", אמר טרישה במסיבת עיתונאים שנערכה בפרנקפורט לאחר החלטת הריבית של הבנק המרכזי של אירופה, במסגרתה הותיר את הריבית בגוש היורו ללא שינוי, ברמה של 4% - רמתה הגבוהה ביותר זה שש שנים.

  • עוד באותו נושא:
  • ברננקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully