וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל במגמה מעורבת

יעל פולק

16.6.2008 / 23:34

מדד נאסד"ק עלה ב-0.8%, דאו ג'ונס נחלש ב-0.3% ו-S&P500 נסחר ביציבות. איגרות החוב של ממשלת ארצות הברית ל-10 שנים עלו

המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה מעורבת, בעוד מחיר הנפט הגולמי נסק היום לשיא של 139.89 דולר לחבית, לאחר שהיחלשות הדולר מול היורו הגבירה את הביקוש לנפט ככלי גידור מפני אינפלציה. מדד נאסד"ק עלה ב-0.8% לרמה של 2,474 נקודות, דאו ג'ונס נחלש ב-0.3% לרמה של 12,269 נקודות ו-S&P500 נסחר ביציבות, ברמה של 1,360 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב של ממשלת ארצות הברית ל-10 שנים עלו, והתשואה עליהן ירדה ב-0.016%, ל-4.245%.

רווחי העתק שקצרו הבנקים האמריקאים בתקופת הפריחה התפוגגו כמעט כליל ב-12 החודשים האחרונים, זאת לפי סיכום שערך ה"ניו יורק טיימס". מאז יולי, בנק אוף אמריקה, סיטי, ג'יי.פי. מורגן צ'ייס, ליהמן ברדרס, מריל לינץ', גודלמן סאקס ומורגן סטנלי מחקו 107.2 מיליארד דולר בערך הנכסים בהם הם מחזיקים. מחיקות העתק מכרסמות למעשה ברווחים שצברו החברות, ופוגעות במחירי המניות שלהן.

ליהמן ברדרס בנק ההשקעות הרביעי בגודלו בארה"ב, צימצם את חשיפתו לשוק המשכנתאות ב-20% ברבעון הכספים שהסתיים בסוף מאי, ורשם כצפוי הפסד רבעוני ראשון בתולדותיו. הבנק רשם ברבעון הפסד של 2.8 מיליארד דולר או 5.14 דולרים למניה - הפסד רבעוני ראשון של ליהמן ברדרס מאז הופרד מחברת אמריקן אקספרס והונפק בשנת 1994.

מרטין סאליבן, מנכ"ל ענקית הביטוח AIG, אולץ הלילה להתפטר מתפקידו בעקבות הפסדיה של החברה, אשר רשמה בשני הרבעונים האחרונים את ההפסדים הגדולים בתולדותיה בעקבות משבר האשראי העולמי. רוברט וילומסטד, יו"ר AIG ולשעבר נשיא בסיטי, נכנס מיידית לתפקיד המנכ"ל.

המשקיע המיליארדר קרל אייקאן, הנמצא כיום בעיצומו של מאבק שליטה על יאהו מול הנהלת החברה, התייחס היום לראשונה בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס לשיתוף הפעולה בין יאהו לגוגל שעליו הודיעו שתי החברות בסוף השבוע. אייקאן אמר כי ייתכן שלשיתוף הפעולה בין גוגל ליאהו בתחום הפרסום צמוד תוצאות החיפוש "יש מעלות מסוימות".

בית ההשקעות פריזמה הפך לבעל עניין בחברת טאואר, יצרנית השבבים ממגדל העמק. כך עולה מדיווח שהגיש בית ההשקעות לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) ביום חמישי. מפריזמה דווח כי ברשותו כ-5.3% מהחברה, או כ-6.6 מיליון מניות.

טבע יכולה להגיע למכירות של מיליארד דולר לתרופת האזילקט לטיפול בפרקינסון ב-2011", אמרה היום האנליסטית לימור גרובר מבית ההשקעות פסגות. "השוק לתרופות הפרקינסון מוערך ב-4 מיליארד דולר בעולם. אמנם תרופות גנריות הם זולות יותר מתרופה מקורית, אך היתרון העיקרי של התרופה הוא היכולות להאט את המחלה בפעם הראשונה אי פעם" אומרת גרובר.

אלווריון זכתה במכרז של חברת הסלולר ההודית איירטל (Airtell), חברה הבת של החזקות בהרטי (Bhart), אחת מהחברות הגדולות באזור אסיה פסיפיק. גודלו של המכרז לא פורסם, אולם על פי הערכות הוא עשוי להגיע ל-5 מיליון דולר בשנה וחצי הקרובות.

חברת הבילינג אמדוקס מרחיבה את קשריה עם טי-מובייל (T-Mobile) אוסטריה, חברה בת בבעלות מלאה של טי-מובייל העולמית. על פי תנאי ההסכם שחתמו החברות לשלוש שנים, תספק אמדוקס לטי-מובייל אוסטריה שירותי הפעלת מרכז נתונים וניהול יישומים כדי לתמוך במגזר התקשורת העסקית הנייחת של החברה.

בין המניות הישראליות שנהנו ממגמה חיובית היום: מניית טבע, חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם; מניית אורבוטק, המפתחת, מייצרת ומשווקת מכונות אופטיות אוטומטיות לבדיקת תקינותם של מעגלים מודפסים (PCB) וצגים שטוחים (FPD) בעת ייצורם; מניית אלווריון, המספקת ציוד תקשורת אינטרנט בטכנולוגיית ה-WiMax; ומניית אודיוקודס, המפתחת ומשווקת מוצרי תקשורת לאספקת שירותי טלפון על גבי האינטרנט.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully