וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ' מעלה המלצה לטבע ל"קנייה"

ניר צליק

17.6.2008 / 12:33

בנק ההשקעות מעלה את מחיר היעד מ-50 דולר ל-54 דולר למניה. הסיבה העיקרית להעלאה: הצלחת הניסוי בתרופת האזילקט

מריל לינץ' מעלה את המלצתה למניית טבע מ"נייטרלי" ל"קנייה" לראשונה מזה שנתיים וחצי, ומעלה את מחיר היעד מ-50 דולר ל-54 דולר למניה למניה. האנליסטים גרג גילברט, חיים ישראל וסומאנט קולקמני כותבים כי נתוני המחקר של ADAGIO שהראו כי תרופת האזליקט מאיטה את הפרקינסון, תומכים בהעלאת ההמלצה. עוד הוסיפו האנליסטים כי הערכתם לגבי מכירות התרופה היא הסיבה העיקרית להעלאה.

במחקר נמצא כי טבליות אזליקט עמדו במובהקות סטטיסטית גבוהה בכל שלושת יעדי הניסוי הראשיים, כמו גם ביעדים המשניים הנוספים שהוגדרו. הניסוי אישר גם את בטיחותה וסבילותה הטובה של התרופה. טבע מתכננת להגיש את תוצאות הניסוי לרשויות הרגולטוריות בארה"ב ובאירופה. בהתבסס על תוצאות אלו, עשויה התרופה להיות הראשונה שתאושר כטיפול המעכב את התפתחות מחלת הפרקינסון.

בסוף 2006 השיקה טבע את האזליקט, התכשיר לטיפול במחלת הפרקינסון אשר פותח בישראל בשיתוף פעולה של הטכניון וחברת טבע, ושימש עד כה כטיפול תרופתי יחיד בשלביה המוקדמים של המחלה וכטיפול משלים בשלבים מתקדמים יותר.
במריל לינץ' מציינים בנוסף כי תוצאות הניסוי עשויות להפוך את סטטוס התרופה "מתרופת נישה לשוברת קופות" וכי לדעתם אזליקט תזריק חיים חדשים לטבע. בשנת 2007 עמדו מכירות התרופה על 120 מיליון דולר כשמתוכם 52 מיליון דולר מהמכירות היו בארה"ב.

בנק ההשקעות מסר כי בהנחה שפרסום המידע על הניסוי יחל בקרוב, הם מעריכים שמכירות התרופה בין השנים 2009 ל-2012 יעלו ל-271-183 מיליון דולר. לפיכך, כותבים בבית ההשקעות, הם מעלים את תחזית ההכנסות למניה מ-4.45-3.03 דולרים למניה ל-4.67-3.13 דולרים למניה. למרות זאת, בבנק ההשקעות עדיין מודאגים מהרעש שתחרות לקופקסון תגרום, ומכך שמכירות התרופה ייפגעו, כמו כן מהעובדה שטבע היא כבר מניה שמוחזקת על ידי ציבור גדול. בין הסיכונים הנוספים מונים בבית ההשקעות את החשש מתביעות פטנטים נגד טבע ומכך שמכירות האזליקט לא יגדלו כמצופה למרות תוצאות הניסוי הטובות. עוד כותבים במריל כי קשה לחזות צמיחה בחברות של תרופות גנריות.

  • עוד באותו נושא:
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully