וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היום שקוף שהבנקים דופקים אותנו"

רותם סלע

17.6.2008 / 13:31

כך אמר ח"כ גלעד ארדן בדיון של ועדת הכלכלה בנושא עמלות הבנקים. ח"כ דוד טל: "רווחי הבנקים מעמלות שערורייתיים יותר מרווחיהם של ברוני הסמים בקולומביה"

בוועדת הכלכלה של הכנסת, שמתכנסת היום בכדי לדון בנושא העמלות, שוררת תמימות דעים: צמצום מספר העמלות שהציג אתמול חזקיהו איננו מספק. אם קודם לא ידענו איך דופקים אותנו, היום שקוף שדופקים אותנו", ציין ארדן בציניות והביע את חוסר שביעות רצונו מאי נקיטת צעדים משמעותיים שיובילו לירידת רווחי הבנקים מעמלות. ארדן "בירך" על מהפכת השקיפות של המפקח על הבנקים חזקיהו, שהציג אתמול תעריפון עמלות חדש ומצומצם, הכולל 72 עמלות בלבד. כמו כן איים ארדן כי במקרה שהמפקח על הבנקים לא ישתמש בצורה מקיפה יותר בכוחו, "לא תהיה ברירה אלא לנקוט בצעדים קיצוניים יותר". ארדן המשיך וחידד כשאמר, "ישנם מקומות בעולם בהם הבנקים מרוויחים רק מאשראי ויכול להיות שנשק יום הדין יהיה חקיקה שתכפה על הבנקים להתפרנס רק מאשראי"

חבר הכנסת דוד טל, שדיבר אחרי ארדן, המשיך בקו שהתווה ארדן ותקף בחריפות את הבנקים. "אנחנו התכוונו לפגוע ברווחי הבנקים מהעמלות, כיוון שרווחים אלו מוגזמים", פתח טל שטען כי רווחי הבנקים מעמלות שערורייתיים יותר מרווחיהם של ברוני הסמים בקולומביה. "האם אתה מעוניין לחזור בך", שאל אותו אופיר פינס", "לא", ירה טל - שהמשיך ותקף את המפקח על הבנקים אישית וטען כי הוא מוכיח כי עמדתו נגד מינוי חזקיהו היתה נכונה, כיוון שאדם שהגיע ממערכת הבנקאות שבוי בהשקפת עולם שרואה קודם כל את טובתה של המערכת הבנקאית ולא של הציבור.

כל חברי הוועדה המשיכו ותקפו את מה שראו כצעדיו הנרפים של חזקיהו. הגדילו לעשות חברי הכנסת אמנון כהן ומשה גפני, שחזרו ואיימו בחקיקה מהירה שתכפה הורדה וצמצום של העמלות.

"מדובר בחוק טוב", פתח חזקיהו בנאום ההגנה על צעדיו, "והיישום שלו טוב". "מהפכה בצרכנות" כינה חזקיהו את צעדיו, וסיפר כי מה-1 ביולי מסתיים הצעד הראשון של החוק, שיצמצם את מספר העמלות ממאות לעשרות - צעד שיאפשר ללקוחות להבין וכך להשוות מחירים וליצור תחרות. "במקום אדישות תהיה מעורבות", אמר חזקיהו "הצרכן עתיד להפגין את כוחו". על פי חזקיהו, ההשפעה המיידית של הרפורמה היא אובדן הכנסות לבנקים של 500 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully