וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות מאיימת להשבית את הרשויות המקומיות

דורון שלו

17.6.2008 / 13:29

זאת, בשל סירוב המרכז לשלטון מקומי לשלם ל-100 אלף עובדים במשכורת יוני את המענק שנקבע בהסכם השכר במגזר הציבורי

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר-דוד, שיגר אתמול מכתב לממונה על יחסי עבודה במרכז לשלטון מקומי, עו"ד דן בן-חיים, ובו הוא מאיים בשביתה בכלל הרשויות המקומיות, במועצות הדתיות ובאיגודי הערים לרבות איגודי הערים לכבאות. זאת לאחר שהמרכז לשלטון מקומיזאת לאחר שהמרכז לשלטון מקומי - ירושלים, ת"א וחיפה- מסרבים לחתום על הסכם לתוספת השכר במגזר הציבורי.

ההסכם לתוספת השכר נחתם ערב חג הפסח והוא כולל תוספת של 5% בפריסה לשנתיים לכלל עובדי המגזר הציבורי, לרבות עובדי השלטון המקומי. בהסכם נקבע כי התשלום הראשון של התוספת ישולם לעובדים ולגמלאים בדמות מענק של 16.5% במשכורת חודש יוני, אולם המרכז לשלטון מקומי וראשי שלוש הערים הגדולות מסרבים לחתום על ההסכם, ואינם מתכוונים לשלם את המענק ל-100 אלף העובדים בשלטון המקומי.

בר-דוד כותב לבן-חיים כי "אין בכוונתי להשלים עם התופעה הפסולה בה לאחר שנחתם הסכם קיבוצי עם משרד האוצר אשר אמור לחול על כל עובדי השירות הציבורי, מצויים עובדי הרשויות המקומיות "כבני ערובה" בידי מרכז השלטון המקומי ושלוש הערים הגדולות אשר מסרבים לחתום על ההסכם וליישם אותו על עובדיהם". בר-דוד הוסיף, כי אם המרכז לשלטון מקומי לא יודיע להסתדרות תוך שבוע כי המענק ישולם תכריז ההסתדרות על סכסוך עבודה ואף תנקוט בצעדים ארגוניים שעלולים להידרדר לשביתה בכלל הרשויות המקומיות. "הנני רואה בחומרה את התנגדותכם לחתום על ההסכם וליישמו לאלתר ודורש בין היתר כי המענק ישולם במלואו. ככל שלא תודיעוני בתוך שבוע ימים כי יש בכוונתכם לשלם לכל העובדים את מלוא המענק במועד, אנו נפעל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו ע"פ כל דין לרבות נקיטה בצעדים ארגוניים, עד כדי שביתה מלאה על מנת למנוע פגיעה בעובדי הרשויות המקומיות".

  • עוד באותו נושא:
  • הסתדרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully