וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: מתמתנות העליות - המעו"ף מטפס ב-0.1%; מכתשים אגן עולה ב-1.3%

אלי דניאל

21.10.2001 / 13:05

בעקבות הודעתה על קבלת אישור לשיווק מוצר אתי בארה"ב; טבע מרכזת את המחזור הגבוה ביותר ומטפסת ב-1.7%; קבלת פנים צוננת למניית אודיוקודס - מאבדת 3.9%; לנתוני המסחר בבורסה

הבורסה של תל אביב ממשיכה להפגין עוצמה, על רקע ההסלמה הבטחונית וכניסת צה"ל לשטחי הרשות הפלשתינית. מדד המעו"ף החל את היום בעלייה של למעלה מ-0.9%, עלייה שנמחקה לקראת השעה 12:00 כאשר המעו"ף עבר לירידה מתונה של כ-0.5%. עם זאת, תוך זמן קצר חזר הצבע הירוק למדד המעו"ף אשר רושם כעת עלייה של 0.13% לרמה של 388.35 נקודות. מדד ת"א 100 עולה בשיעור של 0.30% לרמה של 375.06 נקודות, בעוד שמדד התל-טק 15 יורד ב-0.50% לרמה של 208.60 נקודות. מחזורי המסחר היום נמוכים למדי ומסתכמים בכ-48 מיליון שקל.

בדומה לימי המסחר האחרונים, גם היום מרכזת מניית טבע את המחזור הגבוה בבורסה - 7.4 מיליון שקל - תוך שהיא מטפסת בכ-1.7%. פעילים בשוק מעריכים כי המגמה החיובית במניה נובעת מהאפשרות שהעלה בשבוע שעבר הסנטור האמריקאי צ'רלס שומר, לפיה על רקע משלוח מעטפות האנתרקס יותר לחברה להתחיל בייצור התרופה הגנרית לאנתרקס עוד לפני מועד פקיעת הפטנט (דצמבר 2003) של חברת באייר הגרמנית על התרופה האתית לאנתרקס.

את המחזור הרביעי בגובהו - 2.5 מיליון שקל - מרכזת מניית מכתשים אגן שעולה בכ-1.3%. זאת, לאחר שהחברה הודיעה כי החברה הבת, מכתשים מפעלים כימיים, קיבלה רישוי ראשוני לשיווק בארה"ב של המוצר האתי הראשון שלה - רימון (Novaluron). בשלב זה ניתן רישוי לשימוש ברימון בגידולי פרחים בחממות. פוטנציאל המכירות השנתי של הרימון בארה"ב לבדה נאמד בכ-10 מיליון דולר.

מניית החברה האם של מכתשים אגן, כור , יורדת בכ-0.2%. הבוקר פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי הקונצרן עומד להתחיל בימים הקרובים במו"מ למכירת אלישרא, כאשר חלק מחטיבותיה עשויות להימכר לאלביט מערכות וחלק אחר עשוי להימכר לתדיראן קשר . מניית אלביט מערכות מוסיפה כ-0.5% ומניית תדיראן קשר נסחרת בעלייה של כ-6.1%.

יצוין כי מנכ"ל תדיראן קשר מסר ל-TheMarker.com בנוגע לרכישה אפשרית של אלישרא או של חלק מפעילותה כי "כרגע אין משהו קונקרטי". כמו כן, דוברת אלביט מערכות אמרה: "כרגע אין שום אירוע ספציפי בנושא זה".

מניות שני הבנקים הגדולים נסחרות כעת במגמה חיובית. מניית בנק הפועלים , שנשחקה בתקופה האחרונה, עולה בכ-0.6% לאחר שלחץ המכירות על המניה מצד המשקיעים הזרים השתחרר. מניית לאומי , בה מתבצעות בחודשים האחרונים רכישות משמעותיות מצד מגדל ומצד איש העסקים שלמה אליהו, לקראת הפרטת הבנק, מצפינה בכ-0.1%. ואם כבר מגדל, מניית חברת הביטוח הישראלית נסחרת בירידה קלה של כ-0.1%, לאחר שכבר נסחרה בעלייה של כ-1%. הבוקר פורסם ב"מעריב" כי החברה מתכוונת להרחיב את פעילותה בחו"ל ולבצע השקעות בהיקף של 400 מיליון דולר.

עליות נרשמות גם במניית בנק דיסקונט שמוסיפה כ-0.5%, ובמניית בנק המזרחי שנעה מעלה בכ-0.4%. לעומתן, מניית בינלאומי 5 מאבדת כ-1.1%.

במניות חברות התקשורת נרשמות כעת ירידות שערים מתונות. מניית בזק , המרכזת את המחזור השני בגובהו - 3.7 מיליון שקל - יורדת ב-0.1%, ופרטנר מאבדת כ-0.2%.

במניות החברות הנמנות על קבוצת אי.די.בי נרשמת התאוששות חלקית מ"אפקט סאיטקס" אשר פגע בהן ביום חמישי. בעוד שאי.די.בי אחזקות מדרימה בכ-0.2% וכלל תעשיות משילה כ-0.3%, מניית אי.די.בי פיתוח עולה בכ-0.3% ומניית דיסקונט השקעות מטפסת בכ-0.2%. זאת, לאחר שהאנליסטים משה מושקוביץ ורקפת לויסון מבנק הפועלים העניקו לה המלצת "קנייה" במחיר יעד של 137 שקל, הגבוה בכ-26% ממחירה עם פתיחת המסחר. היום הצטרפה לרשימת המניות הדואליות מניית אודיוקודס . מניית החברה זכתה לקבלת פנים "צוננת" והיא יורדת בכ-3.9% למחיר של 11 שקל במחזור קטן של 5,500 שקל. יצוין כי ביום שישי איבדה מניית אודיוקודס במהלך המסחר בארה"ב כ-8.6% מערכה. עם זאת, מחירה של המניה בארה"ב, 2.35 דולרים, עודנו נמוך בכ-8% ממחירה בתל אביב.

מבין יתר המניות הדואליות ניתן לציין את מניית מגל מערכות שמאבדת כ-8.8% בעקבות פער ארביטראז' שלילי של 12.3% עימו החלה את המסחר, פורמולה שיורדת בכ-0.5% ונייס שנסוגה בכ-0.9%. מנגד, מג'יק מטפסת בכ-6.1% בעקבות פער ארביטראז' חיובי של כ-7.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully