וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס עלה על תחזיות האנליסטים

מיכל רמתי

17.6.2008 / 16:31

בנק ההשקעות רשם ירידה של 10% ברווחיו ל-2.09 מיליארד דולר. הירידה ברבעון הנוכחי מתגמדת לעומת הירידה שרשם ברבעון הראשון

בנק ההשקעות גולדמן סאקס דיווח על ירידה של 10% ברווחיו ברבעון השני של 2008, ל-2.09 מיליארד דולר. הכנסות החברה ירדו ב-7.5% והסתכמו ב-9.42 מיליארד דולר. על רקע המשבר האופף את מגזר הפיננסים העולמי כיום, ובפרט בוול סטריט, הירידה בהכנסות וברווחי גולדמן קטנה יחסית. מניית גולדמן סאקס עולה ב-2% במסחר לפני הפתיחה בוול סטריט, לאחר שעלתה על תחזיות האנליסטים, הן בשורת הרווח והן בשורת הההכנסות.

"בהינתן תנאי השוק הקשים, אנחנו מרוצים לדווח על תוצאות חזקות ברבעון השני", אמר יו"ר ומנכ"ל גולדמן סאקס, לויד בלנקפיין. "אנחנו ריאליסטיים לגבי האתגרים העומדים בפנינו, אך עתות שכאלה מספקות גם הזדמנויות עסקיות, ובכוונתו לנצל את האטרקטיוויות שבהן", הוסיף.

הירידה ברבעון הנוכחי מתגמדת לעומת הירידה שרשם גולדמן סאקס ברבעון הראשון. אז, דיווח גולדמן על נפילה של 53% ברווחיו, הנפילה החדה ביותר ברווחיו מאז הנפקת הבנק בשנת 1999, בעקבות הפסדים בגין השקעות וירידה בהכנסות ממסחר ובנקאות השקעות. הירידה ברווחי והכנסות גולדמן מתגמדת גם לעומת הפסדי הענק שרשמו חלק ממתחריו. אתמול דיווח ליהמן ברדרס, בנק ההשקעות הרביעי בגודלו בארה"ב, על הפסד רבעוני בסך 2.8 מיליארד דולר - ההפסד הרבעוני הראשון בתולדותיו.

גולדמן דיווח כי עד כה השנה הוא הבנק המוביל בייעוץ למיזוגים ורכישות. בנוסף, תחום חיתום המניות של גולדמן ברבעון הניב הכנסות בסך 616 מיליון דולר - הסכום הגבוה זה 8 שנים בבנק.
הנכסים תחת ניהולו של גולדמן סאקס צמחו ב-18% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, ועומדים על שיא של 895 מיליארד דולר. ברבעון השני לבדו נרשם גידול של 22 מיליארד דולר בנכסים המנוהלים בבנק. עמלות ניהול הנכסים של גולדמן רשמו אף הן שיא - 1.15 מיליארד דולר. הכנסות חטיבת בנקאות ההשקעות של גולדמן סאקס הסתכמו ב-1.69 מיליארד דולר, ירידה של 2% לעומת הרבעון המקביל, אך עלייה של 44% לעומת הרבעון הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully