וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"50% מהלקוחות אינם יודעים כמה הם משלמים עבור עמלות"

בר חיון

17.6.2008 / 17:29

כך עולה מסקר קרטוגרפיה למועצה לצרכנות. 38% לא יודעים כי ביצוע פעולות בנקאיות בערוצים הישירים זולה מביצוע פעולות באמצעות פקיד

50% מלקוחות הבנקים אינם יודעים כמה הם משלמים עבור עמלות, ו-38% לא יודעים כי ביצוע פעולות בנקאיות בערוצים הישירים זולה משמעותית מביצוע פעולות באמצעות פקיד. כך עולה מסקר שנערך באמצעות חברת גיאוקרטוגרפיה עבור המועצה לצרכנות, מיד לאחר פרסום ההודעה על הרפורמה בעמלות.

מהסקר עולה כי 17% מתוך ממוצע של 12.5 פעולות שהצרכנים מבצעים בחודש, מתבצעות באמצעות סניף הבנק מול הפקיד, בעוד שיכלו להתבצע בערוצים ישירים (באמצעות מכונות אוטומטיות, אינטרנט, מוקד טלפוני ממוחשב). הפקדת צ'ק עומדת בראש רשימת הפעולות אשר לקוחות הבנק פונים לפקיד הבנק, ועומדת על 38%. אחריה מדווחים הלקוחות על העברת מזומן מחשבון לחשבון (28%), משיכת מזומן (22%), בירור מידע (15%) ותשלום חשבונות (14%). מבדיקת המועצה עולה כי עלות העמלות הממוצעת לסל פעולות שכיחות אלו תתייקר ב-22% בעקבות הרפורמה.

הסיבות העיקריות בגינן מעדיף הציבור לכתת רגליו לבנק, ולבזבז זמן וכסף על ביצוע הפעולות מול הפקיד הן: 23% מהצרכנים אינם יודעים כיצד שירות הבנקאות הישירה פועל; 26% נוספים סבורים כי שירות באמצעות פקיד יותר בטוח; ו-23% בוחרים פנייה לפקיד כי היא נוחה יותר או מתוך הרגל.

ככלל, 46% מלקוחות הבנקים מדווחים כי הם פונים לפקיד הבנק לצורך ביצוע פעולות בעו"ש לפחות אחת לחודש, למרות שרובן המכריע של פעולות אלו ניתנות לביצוע באמצעות ערוצי הבנקאות הישירה. לדעת המועצה, ניתן להעריך כי שיטת התעריפים החדשה, תייקר את השירותים הבנקאיים בעיקר לשכבות המוחלשות, הנמנעות מלהשתמש בבנקאות ישירה.

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, אומר כי צריך לזכור שבצד השקיפות, המובנות של העמלות ואופן גבייתן נכללה גם המטרה לקבוע מחירי עמלות הוגנים וסבירים: "אם לא יפחת גובה העמלות, לא יהיה מנוס מבדיקה חוזרת של הרפורמה לאור מטרותיה".

  • עוד באותו נושא:
  • עמלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully