וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יפתור את הבעיות של דואר ישראל?

אמיתי זיו

18.6.2008 / 11:48

משרד התקשורת מציע לייקר את ההתעריפים שהדואר גובה משירותים שהוא מעניק לעסקים, ובכך לפתור את המשבר בחברת דואר

משרד התקשורת מציע פתרון חלופי למשבר בחברת דואר. על פי המתווה, יחול ייקור בתעריפים שהדואר גובה משירותים שהוא מעניק לעסקים, אך השירותים ללקוחות פרטיים יישארו במחיר הנוכחי. המתווה נבנה במשרד כאופציה שנייה ופחות עדיפה משום שלפי העמדה הרשמית של משרד התקשורת, האוצר הוא זה שצריך להכניס את היד לכיס: "משרד התקשורת קורא למשרד האוצר לפעול בהתאם להמלצות דו"ח ועדת שגיא ולשלם עבור השירותים שמבצעת המדינה באמצעות בנק הדואר, וביניהם העברת קצבות הביטוח הלאומי. לא ייתכן שהמדינה תבצע 2 מיליון פעולות בשנה באמצעות שירותי הדואר, ולא תישא בעלות הכספית שלהם".

כזכור, חברת דואר ישראל סיימה את הרבעון הראשון של 2008 בהפסד של כ-10 מיליון שקל, והיא צפויה לסיים את השנה בהפסד של עד עשרות מיליוני שקלים. הרקע לקשיים בדואר הוא פתיחת שוק הדואר הכמותי לתחרות. חברת דואר ישראל הכריזה על פיטורים צפויים של 150 מעובדיה, מהלך שהוביל להכרזת סכסוך עבודה ולעיצומים שנוקטים עובדי הדואר. בעקבות המשבר כונסה אתמול ועדת הכלכלה של הכנסת.

ערב קבלת רשיון הפעולה החדש של הדואר כחברה ממשלתית, לפני כחצי שנה, הבטיחה הממשלה לדואר רשת בטחון של 36 מיליון שקל לשנת 2008. לא מדובר בכסף שיעבור מקופת המדינה לדואר ישראל, אלא בתמחור חדש של מוצרים. כעת הוויכוח בין משרדי האוצר והתקשורת הוא מהיכן יגיע הכסף: משרד התקשורת, כאמור, מציע שהכספים יגיעו מכספי האוצר ומתמחור חדש של השירותים שהמדינה עושה באמצעות הדואר. מנגד, באוצר מאמינים שצריך להתבצע עדכון תעריפים רוחבי של שירותי הדואר ובנק הדואר שיממנו את הסכום.

מול משרדי הממשלה מונח איום של ביטול רפורמת הדואר והליכי חקיקה מחודשים בעניין, או כפי שהתבטא ח"כ ארדן: "אם עד סוף השבוע לא ימצא פתרון למשבר בחברת הדואר, כל הרפורמה בשוק הדואר תשונה בהליכי חקיקה מזורזים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully