וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל בתי המשפט: שופטים הודחו והוזהרו בשל פיגור בפסקי דין והתנהגות בלתי הולמת

אמיר הלמר

21.10.2001 / 15:48

דן ארבל הוסיף כי "המערכת היתה על סף קריסה"; הועבר מסר לשופטים כי עליהם להתייעל ולא לכתוב פסקי דין ארוכים

אמיר הלמר ועתי"ם

"בשנים האחרונות הודחו שני שופטים בשל פיגור במתן פסקי דין, ובאחרונה ניתנה אזהרה לשלושה שופטים בשל התנהגות לא הולמת", כך אמר היום מנהל בתי המשפט, השופט דן ארבל, בכנס כתבי משפט.

ארבל ציין כי בשנתיים האחרונות ישנה מהפכה חיובית בכל מערך בתי המשפט וכי המיתוס שתיקים נסחבים לאורך שנים אינו נכון, וחשוב שהציבור יידע על כך. לטענתו, יש פער גדול בין ההתייעלות של המערכת לבין הדימוי בתקשורת - לפיו מדובר במערכת איטית ומסורבלת.

לפי הנתונים שהציג ארבל, חל קיצור ניכר בזמן ההמתנה של אזרחים לפתיחת המשפט. אם בעבר היה מצב שבו המתין אדם שנה או יותר לפתיחת משפטו, כיום, טוען ארבל, הזמן הממוצע הוא כ-4 חודשים. ארבל הוסיף גם שמשך הזמן שהתיק מטופל במערכת התקצר, אם כי לא בצורה כל כך דרמטית.

השופט אמר לכתבים כי המערכת היתה על סף קריסה, וזהו מצב בלתי נסבל משום שהשופטים הם נותני שירות ועליהם לתת שירות טוב לציבור. המסר לשופטים, לדבריו, הוא שיש לקצר ולהתייעל וכן לא לכתוב פסקי דין ארוכים המעכבים את מתן פסק הדין.

באשר לקיצור "הסחבת", אמר ארבל כי מדובר בתוכנית שעוקבת אחרי כל שופט ואחרי כמות התיקים בהם הוא מטפל, ואם יתברר שיש עומס רב על שופט או שופטת, המערכת מאפשרת להם להתפנות ולכתוב פסקי דין כדי להוריד את העומס.

ארבל הוסיף כי כיום, בתי המשפט מעודדים פישור וגישור, זאת לשם קיצור ההליכים המשפטיים והקטנת העומס על המערכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully